וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב בנשק גרעיני

בעקבות הצהרת ארה”ב וקוריאה הדרומית על תרגיל משותף רחב היקף, יצאה צפון קוריאה בהצהרות לוחמניות ואיימה בשימוש בנשק גרעיני נגד השתיים. "לא נהסס לפתוח במלחמת קודש"

צפון קוריאה הצהירה הלילה (שבת) כי לא תהסס לפתוח במלחמה ולהשתמש בנשק גרעיני מול ארה"ב ודרום קוריאה אם אלו יאיימו ויתגרו בה. ההצהרה מגיעה כתגובה לתרגיל הצבאי המשולב בין שתי המדינות המתוכנת בשבוע הבא. על פי ההצהרה שיצאה מפיונגיאנג, צפון קוריאה לא תהסס לפתוח ב"מלחמת קודש בכל זמן שיידרש".

בעקבות ההצהרה הודיעה וושינגטון כי אין בכוונת ארה"ב להיכנס לעימות באזור ומשרד החוץ האמריקאי קרא לקוריאה הצפונית להמעיט בהצהרות ולפעול להגברת האמון בה. לפי הצהרתה של ארה"ב, "נחוצות יותר פעולות ופחות מילים פרובוקטיביות".

הביטויים האחרונים הינם תוצאה של תרגיל משולב בין ארה"ב לקוריאה הדרומית, אשר צפוי לצאת לפועל בשבוע הבא. במסגרת התרגיל, כ-8,000 חיילים, 20 אוניות וצוללות גרעיניות, וכ-100 כלי טייס צפויים ליטול חלק בתמרון משולב שיימשך ארבעה ימים לאורך חופי קוריאה הדרומית.

בעקבות ההודעה על התרגיל גינתה קוריאה הצפונית את הצעדים האחרונים שארצות הברית נקטה נגדה. במהלך כינוס של מדינות אסיאתיות בווייטנאם, כינה דיפלומט צפון קוריאני את התמרון הצבאי כמסכן בצורה "חמורה" את האזור, ומתח ביקורת על החרפת הסנקציות נגד מדינתו בטענה שהן "עוינות".

כמו כן, ישראל הזהירה את מועצת הביטחון של האו"ם מפני צפון קוריאה. במכתב שפורסם אמש טענה ישראל כי הסחר של צפון קוריאה בטילים בליסטיים מסכן את היציבות במזרח התיכון. ישראל קראה למועצה להגביר את הלחץ על פיונגיאנג במטרה לעצור עסקאות מסוג זה.

המתיחות ביחסים בין הקוריאות החריפה לאחר שסיאול האשימה את פיוניאנג בהטבעת אוניית הרב צ'אונן בחודש מרץ, שגרמה למותם של 46 מלחים. התמרון הנרחב הוא התגובה הצבאית הבוטה הראשונה להתקפה הזאת. שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר השבוע כי מטרתו לשלוח "מסר ברור לקוריאה הצפונית כי עליה להפסיק את פעולותיה האגרסיביות".

עדכון ראשון - 07:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully