וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "סיוע לעזה צריך לעבור בדרך היבשה"

לאחר הודעתו של שר הביטחון אהוד ברק כי ישראל תעצור בים כל ספינה שתנסה להיכנס לרצועת עזה, הבהיר האו"ם כי כל סיוע לתושבי עזה צריך לעבור בדרך היבשה. "יש דרכים מבוססות להעביר ציוד לרצועה. סיוע צריך לעבור דרכן"

האו"ם הודיע הערב (שישי) כי כל קבוצה המבקשת להעביר מוצרים לעזה צריכה לעשות זאת בדרך היבשה. "יש נתיבים מבוססים להעברת סחורות לרצועת עזה דרך היבשה, דרכן צריך להעביר סיוע לתושבי עזה", אמר דובר האו"ם מרטין נריסקי. "אנחנו מעדיפים שכל סיוע נוסף יישלח בדרך היבשה, במיוחד בתקופה רגישה כמו זו על רקע שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים", המשיך נריסקי"

הודעה זו היא תגובת האו"ם למכתב שנשלח על ידי שגרירת ישראל בארגון, גבריאלה שלו, למזכ"ל האו"ם באן קי-מון. במכתב כתבה שלו כי "כוונת כלי השייט היא להפר את הסגר הימי המושת על עזה". המכתב נשלח גם לשגריר ניגריה באו"ם, ג'וי אוגאו, המכהן כנשיא מועצת הביטחון התורן של האו"ם.

"ישראל שומרת לעצמה את הזכות המעוגנת בחוק בינלאומי להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי למנוע מהספינות לפגוע בסגר הימי", כתבה שלו. "זאת ועוד, אין ביכולתנו לשלול האפשרות כי כלי השייט נושאים אמצעי לחימה וכן נוסעים בעלי כוונות פרובוקטיביות המזמינות עימות".

מוקדם יותר הבהיר ברק כי ישראל לא תאפשר למשט להגיע לחופי עזה. לדבריו, "מדובר בפרובוקציה מיותרת כמו המשטים הקודמים. אנו רואים בממשלת לבנון אחראית לכך שהמשט לא ייצא ואם ייצא יתלווה אל ספינות חיל הים בדרכו לאשדוד. ישנה דרך להעביר סחורות שאינן כוללות נשק ואמצעי לחימה אל רצועת עזה דרך נמל אשדוד כפי שהיה בעבר. במידה והמשט ייצא בכל זאת, ויסרב להתלוות לספינות חיל הים אל אשדוד לא תהיה ברירה אלא לעצור אותו בים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully