וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: החזרת הספינות - צעד נדרש ממילא

במהלך ביקורו בויאטנם אמר שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו כי החזרת הספינות היא רק אחד מהצעדים הנדרשים מישראל. "אנחנו מקווים כי יתר הצעדים הדרושים יינקטו"

שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו התייחס אחר הצהריים (שישי) להחזרתן לטורקיה של ספינות המשט על ידי ישראל. דאווטאולו אמר במהלך ביקורו בוויאטנם, כי "זה משהו שישראל היתה צריכה לעשות ממילא. היו צעדים מסוימים שישראל היתה צריכה לעשות, וזה היה אחד מהם. אנחנו מקווים כי יתר הצעדים הדרושים יינקטו".

שגריר ישראל בטורקיה גבי לוי הונחה היום לדווח לשלטונות באנקרה כי ישראל החליטה להחזיר את ספינות המשט לידי טורקיה. הספינות ובראשן אניית ה"מאווי מרמרה", הגיעו למים הטריטוריאליים של ישראל ב-31 במאי, ולמן השתלטות ספינות הקומנדו הימי של הצה"ל עליהן, עוגנים כלי השיט בנמלי חיפה ואשדוד. על פי הדיווח, ישראל תבצע את כל הארגונים הלוגיסטיים במטרה להעביר את הספינות הטורקיות ותודיע על לוח הזמנים לממשלת טורקיה כבר בימים הקרובים.

גורם מדיני אמר לוואלה! חדשות כי הסיבה להחלטה להשיב את הספינות לטורקים היא העובדה שבישראל הגיעו למסקנה ש"אין תרומה מדינית בהחזקת הספינות, והחזקתן לא מסייעת לישראל". לדברי הגורם, ככל הידוע החזרת הספינות תתבצע מבלי שהטורקים יצטרכו להתחייב למשהו בתמורה.

בעוד שה"מרמרה" עוגנת בנמל חיפה, הספינות הקטנות "עזה" ו"דפני" נמצאות בנמל אשדוד. לפני מספר שבועות העלה ראש עיריית חיפה יונה יהב הצעה להפוך את "המרמרה" למלון צף בחופי חיפה. הצעה זו התקבלה בזעם על ידי ח"כ חנין זועבי (בל"ד) שהייתה על הספינה בעת השתלטות חיילי צה"ל עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully