וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: "כל אמצעי כשר לעצור המשט מלבנון"

שגרירת ישראל באו"ם שלחה מכתב למזכ"ל הארגון בו הבהירה כי ישראל תשתמש בכל האמצעים שברשותה למנוע משתי ספינות שבכוונתן לצאת מלבנון מלהגיע לעזה. "לא יכולים לשלול שהם נושאים אמצעי לחימה"

ישראל הבהירה הלילה (שישי) לאו"ם כי שתי הספינות המתוכננות לעשות את דרכן מלבנון לחופי רצועת עזה ייעצרו ולא יורשו לעגון ברצועה. הספינות עוגנות בנמל טריפולי שבצפונה של לבנון ומארגניו אומרים כי הספינות יצאו היום או מחר.

במכתב שנשלח על ידי שגרירת ישראל בארגון, גבריאלה שלו, למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, כתבה שלו כי "כוונת כלי השייט היא להפר את הסגר הימי המושת על עזה". המכתב נשלח גם לשגריר ניגריה באו"ם, ג'וי אוגאו, המכהן כנשיא מועצת הביטחון התורן של האו"ם.

"ישראל שומרת לעצמה את הזכות המעוגנת בחוק בינלאומי להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי למנוע מהספינות לפגוע בסגר הימי", כתבה שלו. "זאת ועוד, אין ביכולתנו לשלול האפשרות כי כלי השייט נושאים אמצעי לחימה וכן נוסעים בעלי כוונות פרובוקטיביות המזמינות עימות".

מאז השתלטות צה"ל על המשט הטורקי לעזה ב-31 במאי בו נהרגו תשעה מנוסעי ספינת ה"מאווי מרמרה", קראו נציגים רשמיים של האו"ם למספר מדינות שלא לשלוח משטים דומים בניסיון לשבור את הסגר הימי על עזה. כמו כן, האו"ם קרא לכל הצדדים לנהוג באיפוק בכל תקרית דומה אם תתרחש בעתיד.

שלו ציינה במכתבה כי ישראל תאפשר העברת סיוע לעזה בדרך היבשה. היא הוסיפה כי הגורמים המעוניינים בשליחת הספינות לשטח עושים זאת לא מתוך כוונה לסייע לפלסטינים אלא בכדי "להצית עימות ולהגביר את המתיחות באזורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully