וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': אקדם חנינה לשוטר שירה בפורץ

השר לביטחון הפנים ביקר בביה"ח שוטר שנדקר לפני 3 שנים וחצי ומצבו הידרדר. במהלך ביקורו התייחס להכפלת עונשו של רס"ר שחר מזרחי ואמר שפנה לשר המשפטים כדי לקדם מתן חנינה לשוטר

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' אמר הערב (חמישי) כי יקדם מהלך של מתן חנינה לרס"ר שחר מזרחי, השוטר שירה למוות בגנב. "אני לא אתמוך ביוזמה של חנינה אלא אוביל אותה. מעתה היוזמה כבר לא של אזרחים מהשורה אלא של השר לביטחון הפנים. כבר פניתי לשר המשפטים בנושא". את הדברים אמר אהרונוביץ' בעת שביקר את שלומי אסולין, השוטר ששרוי בתרדמת יותר משלוש שנים לאחר שנדקר בצווארו כשניסה לעצור פורץ ושהבוקר פורסם כי חלה הידרדרות במצבו.

אהרונוביץ' הוסיף עוד כי "ישנו פער גדול בין מה שמתרחש בשטח לבין מה שמתרחש בכותלי בית המשפט. אני מכבד את החלטת בית המשפט כשומר חוק אבל יחד עם זאת ההחלטה מעבירה מסר גרוע לשוטרים. מוקדם יותר יצר השר לביטחון פנים קשר עם שחר מזרחי ואמר לו בשיחה. "אני אעשה כל מה שאוכל למענך. הקרב שלך הופך להיות הקרב של כולנו".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, ביקר בצהריים את שלומי אסולין ובצאתו מהמרכז הרפואי תל השומר התייחס להחלטה להכפיל את עונשו של רס"ר שחר מזרחי. כהן אמר כי "אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט העליון. עם זאת, נמשיך להעניק גיבוי לשוטרים שלנו. אני לא רוצה לקשור בין שני המקרים האלה, אבל אגיד ששניהם הם דוגמה לנחישות השוטרים בשטח ולנכונותם לבצע את עבודתם".

המפכ"ל אף ציין כי בכוונתו להקים צוות מיוחד בשיתוף מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן כדי לדון בהמשך הצעדים בעקבות גזר הדין של השוטר שחר מזרחי, לרבות תמיכה בבקשת החנינה מטעמו של השוטר.

חבריו של מזרחי מחתימים בימים אלה עצומה, ובה פנייה לנשיא המדינה שמעון פרס בבקשה לחון את מזרחי. לדבריהם, על העצומה חתמו כבר אלפי אנשים. בעמותה לזכויות השוטרים אמרו כי ביום ראשון הקרוב הם יעלו לירושלים ויישבו מול בית הנשיא, במחאה על כך שלדבריהם "חיי שוטר או שוטרת לא שווים לנעל שנזרקה לעבר השופטת".

"מזרחי הפר הוראות הפתיחה באש של המשטרה"

לעומת הלך הדברים במשטרה, הנהלת בתי המשפט פרסמה היום הבהרה לגזר הדין של מזרחי בשל מה שהיא מכנה "פסיחה מוחלטת של השיח התקשורתי על תיאור עובדות האירוע, כפי שנקבעו בפסק דינו של בית המשפט המחוזי".

במערכת המשפט מבקשים להבהיר כי "שחר מזרחי ירה במוחמד גנאים ז"ל, לאחר שזה ניסה להימלט ברכב ממקום ביצוע העבירה. הרכב שבו נהג גנאים יצא מהמקום בו חנה (בין שתי מכוניות חונות) במהירות איטית ביותר ולא יצר כל סכנה לחייו של מזרחי. לפי קביעתו העובדתית של בית המשפט המחוזי, שבית המשפט העליון לא מצא לנכון להתערב בה, גנאים לא ניסה כלל לדרוס את מזרחי. בשלב זה מזרחי ניפץ את חלון הרכב בו נהג גנאים באמצעות אקדחו וירה בגנאים, מטווח קרוב בראשו".

בית המשפט קבע כי מזרחי לא פעל מתוך הגנה עצמית ואף לא חש בסכנה אמיתית לחייו בעת שביצע את הירי, אלא הירי נועד למנוע את הימלטותו של גנאים מהמקום. בהנהלת בתי המשפט מבקשים להבהיר כי מפסק דינו של בית המשפט העליון עולה בבירור, כי "אין מניעה שבביצוע תפקידם שוטרים ישתמשו בנשק כאשר הדבר נדרש. אולם, מזרחי הפר את הוראות הפתיחה באש של המשטרה עצמה, הקובעות כי הפתיחה באש חייבת להיות אמצעי אחרון בלבד והשימוש בנשק לשם עצירת רכב מסתיים לפי הכללים בירי לעבר גלגלי הרכב, או בנסיבות המקרה לעבר רגליו של גנאים (כיוון שהוא עמד בסמוך מאוד לרכב). כך, ניתן היה למנוע את הימלטותו מהמקום מבלי להרוג אותו. תחת זאת, ירה בו מזרחי בראשו מטווח קרוב.

"התנהגותו זו הייתה חריגה בנסיבותיה ואינה משקפת את דפוסי הפעולה המקובלים במשטרה", טוענים בפרקליטות, "בנסיבות אלה לא היה מנוס מהרשעתו של מזרחי בעבירת ההריגה. ההחמרה בעונשו של מזרחי הייתה הכרחית כדי לבטא את חומרת העבירה שעבר, ומתוך התפיסה שאינה שנויה במחלוקת, לפיה גם שוטרי משטרת ישראל כפופים להוראות החוק ואינם עומדים מעליו".

(עדכון ראשון: 13:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully