וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: חוק היובש - צעד ראשון במיגור השכרות

נתניהו בירך על אישור החוק המגביל מכירת משקאות אלכוהוליים בשעות הלילה. לדבריו, "בקרוב צפויים צעדים נוספים למיגור תופעות השכרות והאלימות, במיוחד בקרב קטינים וצעירים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (חמישי) לחוק שאושר אתמול בכנסת, לפיו תיאסר מכירת אלכוהול בשעות הלילה בתחנות דלק ובפיצוציות. לדברי נתניהו, "מדובר בצעד ראשון, ובקרוב צפויים צעדים נוספים למיגור תופעות השכרות והאלימות, במיוחד בקרב קטינים וצעירים. במקביל, נגביר את מאמצנו בתחום החינוך וההסברה".

נתניהו הוסיף, כי "השכרות הפכה להיות מגפה, ואנחנו נחושים להילחם בה בכל הכוח. כואב לי לראות את הצעירים, לפעמים ממש ילדים, שמתקבצים מחוץ לפיצוציות בלילות ושותים לשוכרה עד אובדן חושים. זה דבר איום ונורא, המביא לאלימות ותופעות קשות, וצריך לעשות הכול להפסקת התופעה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני מאמין שהצעדים שעשינו ונעשה הן בתחום החוקתי, הן בתחום האכיפה והן בתחום החינוכי יתרמו להורדת מפלס האלימות ולצמצום הנהיגה בשוכרה שגורמת לתאונות קטלניות ולאובדן חיי אדם. אני מודה לכל משרדי הממשלה שהיו מעורבים בעניין, ובמיוחד לשר לביטחון פנים".

אתמול אישרה הכנסת את החוק האוסר מכירת משקאות משכרים בחנויות החל מהשעה 23:00 ועד 06:00 בבוקר. 38 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, ואף ח"כ לא התנגד. האיסור יחול על "פיצוציות", חנויות נוחות בתחנות דלק, קיוסקים, ופרמרקטים. עם זאת, הוא לא יחול על מסעדות ופאבים. עונש המינימום שיוטל על גורמים שיעברו על החוק הוא 9,000 שקלים.

החוק החדש הוא שילוב של יוזמה ממשלתית, שהוביל השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', ושל הצעות חוק פרטיות של חברי הכנסת חיים כץ ויריב לוין (ליכוד), דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו), אורי אורבך (הבית היהודי), אברהם מיכאלי (ש"ס) ומוחמד ברכה (חד"ש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully