וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנעמ"ת מאיימים: לא נפתח את שנת הלימודים

מטפלות נעמ"ת ישבתו ביום ראשון מעבודתן במחאה על סירוב הממשלה להעלות את שכרן. בהסתדרות הודיעו כי אם לא יועלה שכר המטפלות, לא תיפתח שנת הלימודים בגנים ובמעונות היום

מטפלות נעמ"ת ישבתו מעבודתן ביום ראשון הקרוב בין השעות 10:00-07:00 בבוקר, בעקבות סירוב הממשלה להעלות את שכרן. בשביתה ייטלו חלק כ-3,700 המטפלות בכ-250 מעונות נעמ"ת ברחבי הארץ בהם לומדים כ-18 אלף ילדים.

בהסתדרות אמרו כי המטפלות ישבתו עקב "הסחבת שנוקטת הממשלה בכל הקשור לשיפור תנאי העסקתן". בתחילת השבוע התקיימה במשרד האוצר ישיבה בה נכחה אחראית על המעונות בנעמ"ת ובה נמסר לה כי התקציב שאושר בממשלה בשבוע שעבר עבור משרד התמ"ת לא יביא לתוספת שכר למטפלות.

לפני כחודשיים, שלח יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, למשרד התמ"ת, להנהלת נעמ"ת ולהנהלת ויצ"ו העולמית, מכתב בו הוא הודיע להם כי "ההסתדרות נחושה להעלות את שכרן של המטפלות ולהיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי חדש שיביא לתוספת שכר למטפלות".

בר דוד הודיע, כי אם לא ייפתח משא ומתן לשיפור תנאי העסקת המטפלות עד תחילת שנת הלימודים, לא תיפתח השנה. בר דוד אמר עוד כי "ההחלטה של האוצר פוגעת בחינוך של עשרות אלפי ילדים שעושים את צעדיהם הראשונים במעונות. צריך להבין שמטפלת שמועסקת כ- 30 שנה מרוויחה בסך הכל כ-4,800 שקלים וזה משפיע על יכולתה, על המוטיבציה בכל הקשור לטיפול בילדים. הסתדרות המעו"ף נחושה לשפר את השכר והשביתה ביום ראשון היא רק יריית הפתיחה לקראת תחילת ספטמבר".

המטפלות טוענות כי תפקידה של המטפלת הוא חינוך שכן המטפלת היא גם הגננת, גם האחות וגם עובדת משק בית. יו"ר ועד המטפלות בנעמ"ת, נינה קליין, אמרה כי "אנו מוחות בכאב על אטימות האוצר. השביתה ביום ראשון היא יריית הפתיחה. אנו נחושות ללכת עד הסוף במאבק לשיפור תנאי העסקתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully