וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום משט: נציגים מאירן יצעדו לעזה ברגל

בצל החלטת ארגון הסהר האדום באירן לבטל את המשט לעזה, ארבעה חברי פרלמנט אירנים הודיעו על כוונתם לצאת למסע סיוע יבשתי, שיגיע לרצועה דרך מעבר רפיח. המארגנים: "נצא לדרך ביום שלישי"

ארבעה חברי פרלמנט מאירן מתכננים לערוך בשבוע הבא ביקור בעזה, במסגרת גל המסעות שנועד לשבור את ה"מצור" הישראלי על הרצועה. כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות האירנית IRNA. על פי הדיווח, המסע האירני ייערך באופן יבשתי – בניגוד להצהרות קודמות על הוצאת משט ימי לרצועה, ובכוונת המשלחת להיכנס לתחומי הרצועה דרך מעבר הגבול המצרי.

מחמוד אחמדי ביג'אש, ממארגני המסע, אמר כי "המשלחת תצא לדרך כבר ביום שלישי הקרוב", ובאירן מעריכים כי הקבוצה תיכנס ישירות דרך מחסום רפיח. ביג'אש הוא גם חבר בוועדת החוץ והביטחון של אירן, ואליו יצטרפו שלושת חברי הפרלמנט אווז היידרפור, פרביז סרורי ושובייב ג'וייג'ארי. לא נמסרו פרטים נוספים בדבר כוונותיהם של מארגני המסע, הציוד שיישאו עמם או גודל המשלחת.

במהלך חודש יוני הודיע ארגון הסהר האדום באירן כי בכוונתו לשלוח משט סיוע הומניטרי לרצועת עזה, אך על פי דיווחים, יציאתו נדחתה בשל "הסגר הימי הנוקשה שישראל מטילה על רצועת עזה" וסירובה של מצרים לאפשר את מעבר המשט". מנכ"ל הארגון האירני, סעיד אלירזה סאאדת אמר כי "הדחייה נעשתה בעקבות סירוב המשטר הציוני ומצרים לאפשר את מעברה של הספינה דרך תעלת סואץ". לדבריו, ההחלטה על הדחייה נפלה לאחר הודעת ישראל כי בכוונתה להטיל מגבלות נוקשות ביותר על המשט האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully