וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג קוסובו לשעבר יישפט שוב בשל פשעי מלחמה

בית הדין הבינ"ל בהאג הורה על קיום משפט חוזר בגין פשעי מלחמה למנהיג קוסובו לשעבר, שנתיים לאחר שזוכה מאשמת פשעי מלחמה. השופטים קבעו כי העדים במשפטו הופחדו כדי למנוע את עדותם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית הדין של האו"ם בהאג הורה היום (רביעי) לקיים משפט חוזר לשלושה מפקדים לשעבר בצבא השחרור של קוסובו (KLA), ובהם ראש הממשלה לשעבר ראמוש הראדינאי. לדברי שופטי הערעור בבית הדין ליוגוסלביה לשעבר, הרכב בית הדין לא העריך נכונה את החומרה של הפחדות העדים במהלך משפטם של השלושה.

השופטים קיבלו את טענת התביעה, שערערה על זיכוי הראדינאי, אידריז בלאי, שהואשמו בעינויים, אונס, רצח וגירוש של סרבים במהלך המלחמה על עצמאותה של קוסובו ב-1998. הם זוכו מחוסר ראיות. בהחלטתם קבעו שופטי הערעור כי הרכב השופטים במשפט "שגה באופן חמור", כשלא נקט באמצעים ראויים שיבטיחו את עדותם של חלק מהעדים.

הראדינאי הוא שומר במועדונים לשעבר שהפך מנהיג הארגון לשחרור קוסובו וכיהן כראש ממשלתה ב-2004-2005. הוא זוכה ב-2008 מכל אשמות פשעי המלחמה ופשעים נגד האנושות שהיו נגדו. לאהי בראהימאי, דודו של הראדינאי, נשפט לשש שנות מאסר בגין התאכזרות ועינוי של שני בני אדם במפקדת ה-KLA. הוא ערער על הרשעתו, אך השופטים דחו היום את הערעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully