וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: אחשוף פרטים על שחרור המחבל מלוקרבי

במהלך מסיבת עיתונאים נינוחה וידידותית עם הנשיא האמריקאי, הבטיח דייויד קמרון כי יחשוף את מסמכי שחרורו של המחבל שאחראי לפיגוע בלוקרבי. כמו כן, קרא קמרון לישראלים לקיים מו"מ ישיר

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון פתח אתמול (שלישי) את הביקור הממלכתי הראשון שלו בארצות הברית. אחרי פגישה עם סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, הגיע קמרון לבית הלבן לשיחות עם הנשיא ברק אובמה. במהלך פגישתו עם אובמה, הבטיח קמרון כי יחשוף את מסמכי שחרור המחבל מלוקרבי. זאת על רקע קריאות בארצות הברית לקיים חקירה מלאה בשאלה האם שחרורו המוקדם של עבדלבסט אל-מגרחי הושג תודות ללחץ של חברת בריטיש פטרוליום (BP).

קמרון דחה את הטענות ואמר כי ההחלטה על השחרור התקבלה על ידי ממשלת סקוטלנד, ומאמצי השתדלנות של BP בפני שרים בריטים היו חסרי משמעות. "אני לא חושב בשלב זה שקיום חקירה בידי ממשלה אחרת היא הדרך הטובה לטפל בנושא. אני לא צריך חקירה כדי לדעת מה שאני כבר יודע, שזאת היתה החלטה גרועה".

אל-מגרחי הוא האדם היחיד שהורשע בקשר לפיגוע במטוס חברת פאן אם מעל לוקרבי בסקוטלנד בו נהרגו 270 בני אדם, רובם אמריקאים. בתקופה האחרונה הועלו טענות כי חברת BP פעלה לקדם עסקת חילופי אסירים בין בריטניה ולוב - שסללה את הדרך לשחרורו המוקדם של מגרחי בטענה שהוא גוסס - על מנת לקדם את עסקי הנשפט שלה בלוב.

במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת של המנהיגים אמר ברק אובמה כי "כולנו היינו מופתעים ומאוכזבים, וכעוסים על השחרור של המחבל מלוקרבי. ההחלטה הגרועה מאוד הזאת היא בניגוד לדרך שבה אנו צריך להתייחס לטרוריסטים ואינה משקפת את הכאב של המשפחות".

"רגוע וקול"

אחרי פגישה אישית בחדר הסגלגל, קיימו קמרון ואובמה פגישה נוספת במהלך ארוחת צהריים, בה השתתפו חמישה נציגים נוספים מכל צד. לאחריה נראו השניים נינוחים וידידותיים ביותר ואף קראו אחד לשני בשמות פרטיים במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת בבית הלבן. קמרון תיאר את אובמה כאחד האנשים ה"רגועים וקולים ביותר שפגשתי". אובמה אמר כי מערכת היחסים בין שתי המדינות היא מאוד מיוחדת.

בפגישתם דנו השניים בעיקר במלחמה באפגניסטן, ובצעדים הכלכליים שננקטים משני צידי האוקיינוס האטלנטי כדי למנוע מיתון נוסף. גם המזרח התיכון עלה בפגישה. קמרון קרא לישראלים ולפלסטינים לקיים שיחות ישירות ולפתרון של שתי מדינות. שני המנהיגים אף דחקו במשטר האירני לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית בנושא תכנית הגרעין האירני. לגבי אפגניסטן, השניים דנו בהסכם שאושר אתמול בכינוס הבינלאומי בקבול, לפיו העברת סמכויות הביטחון יועברו לאפגנים עד סוף 2014.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הזמנה מהמלכה

אובמה וקמרון גם התפנו לנושאים קצת פחות הרי גורל. ראש הממשלה הבריטי מסר לאובמה הזמנה ממלכת בריטניה אליזבת השנייה לקיים ביקור רשמי בממלכה. הביקור ייערך ככל הנראה בשנה הבאה או ב-2012. המנהיגים אף החליפו ביניהם מתנות. ראש הממשלה נתן לנשיא ציור של בן פלין, אמן גרפיטי לשעבר מעורר מחלוקת שנעצר מספר פעמים. אובמה נתן לקמרון ציור של הצייר האמריקאי אד רושקה.

לאחר מסיבת העיתונאים נפגש ראש הממשלה עם מנהיגי הקונגרס, ועם מקורבו הפוליטי ג'ון מקיין. הוא גם שינה את לוח הזמנים שלו במיוחד ומצא זמן להיפגש עם גם סנאטורים שפועלים להקמת ועדת חקירה אודות שחרורו של אל-מגרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully