וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחריפה את הסנקציות נגד קוריאה הצפונית

ארצות הברית הודיעה על החרפת הסנקציות נגד קוריאה הצפונית, במטרה למנוע פעולות עוינות של פיונגיאנג. זאת בעקבות העלייה במתיחות בחצי האי הקוריאני לאחר הטבעת אניית הקרב של הדרום

בצעד שנועד להרתיע את קוריאה הצפונית, הודיעה היום (רביעי) ארצות הברית על הטלת סנקציות חדשות על פיוניאנג, הכוללות הגבלות על רכישה ומכירת נשק והקפאת נכסים של אינדיבידואלים. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון פירטה את הסנקציות לאחר פגישה בדרג גבוה בסיאול בה השתתף גם מזכיר ההגנה רוברט גייטס. לדבריה, הסנקציות הן תגובה למדיניות של פיונגיאנג ולא מכוונות נגד אזרחי המדינה.

הצעדים נועדו "להגביל את היכולת שלנו למנוע מקוריאה הצפונית להפיץ נשק, לעצור את הפעילות הלא חוקית שלה שעוזרת למימון תכניות הנשק שלה, למנוע ממנה פעולות פרובוקטיביות נוספות", אמרה קלינטון. מזכירת המדינה הוסיפה כי וושינגטון מוכנה לחזור לשיחות בינלאומיות על תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית אם פיוניאנג תשלח "סימן חיובי", אך עד כה הוא לא התקבל.

קוריאה הצפונית תוכל לקבל את כל מה שהיא רוצה, הדגישה קלינטון, כולל הסכם שלום, יחסים נורמליים עם ארצות הברית וסיום הסנקציות, אם היא תפסיק את ההתנהגות האגרסיבית שלה ותנקוט בצעדים בלתי-הפיכים להפסקת מאמציה לבנות כלי נשק אטומיים. "אבל עד שהם ישנו כיוון, ארצות הברית עומדת בנחישות לצד העם והממשלה של הרפובליקה של קוריאה", אמרה קלינטון.

קלינטון וגייטס ערכו ביקור משותף חסר תקדים בגבול בין הקוריאות, כחלק ממפגן התמיכה של וושינגטון אחרי הטבעת אוניית הקרב של קוריאה הדרומית, ככל הנראה בידי טורפדו של הצפון. התקרית העלתה את המתיחות בין הצפו לדרום. אתמול הודיעו שרי ההגנה של שתי המדינות על קיום תמרון משולב גדול בשבוע הבא – הראשון מבין עשרה שנקבעו - על מנת להרתיע את פיוניאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully