וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: גופתו של צ'אושסקו הוצאה לשם זיהוי

מומחים לפתולוגיה לקחו דגימות משרידי הגופות הקבורות בקברם של הרודן הרומני ורעייתו, על מנת לערוך בדיקת DNA, שתאשר את זהותם. חתנם: "אנו קרובים יותר לדעת את האמת"

שרידי גופותיהם של הרודן הרומני ניקולאי צ'אושסקו ורעייתו אלנה הוצאו היום (רביעי) מקבריהם בבית קברות בבוקרשט על מנת לבדוק את זהותם.

בראיון לרשת הטלוויזיה הרומנית ריאליטטה, אמר חתנם של בני הזוג מירצקה אופרן כי "היום הגופות יוצאו מהקברים על מנת לקחת דגימת DNA. אנו צריכים לדעת אם הם אלה שבאמת קבורים שם". אורפן היה נשוי לבתם של בני הזוג צ'אושסקו זויה, שמתה ממחלת ריאות ב-2006.

במשך תקופה ארוכה העלו ילדיהם של בני הזוג ספקות לגבי מקום קבורתם האמיתי של הוריהם. ואכן הבוקר הגיעו מומחי פתולוגיה ועובדי בית הקברות למקום קבורתם והוציאו את הגופות. המומחים לקחו דגימות והכניסו אותן לשקיות ניילון. "אני לא יודע מה יקרה אם נגלה שבני הזוג לא קבורים בקברים הללו. אנו בוודאי נתבע את המדינה. אנו קרובים יותר לדעת את האמת", אמר אורפן. לפי דיווחים בתקשורת הרומנית, בדיקות הדי.אנ.איי עשויות להימשך עד שישה חודשים.

ניקולאי צ'אושסקו שלט ביד רמה ברומניה משנת 1965 עד 1989. משטרו הופל בהפיכה אזרחית נגד המשטר הקומוניסטי. הוא ורעייתו ברחו מבוקרשט בדצמבר 1989 ונעצרו מספר שעות אחר כך סמוך לטרגוביסטה. נערך להם משפט מהיר והם הוצאו להורג בידי כיתת יורים ב-25 בדצמבר 1989. הם נקברו בבית קברות צבאי בעיר הבירה. ב-2007 דחה בית המשפט את ערעורו של ולנטין צ'אושסקו, בנם של ניקולאי ואלנה, שביקש לחקור את זהות הגופות שבקברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully