וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה בארה"ב: לפצות קורבנות הפיגוע בנתב"ג

בית משפט בארה"ב קבע כי פיונגיאנג סייעה לתכנן את הפיגוע הרצחני, בו נהרגו 28 בני אדם, ופסק כי עליה לשלם מאות מיליוני דולרים למשפחות הנפגעים

בית המשפט הפדרלי בארצות הברית פסק אתמול (שלישי) כי על קוריאה הצפונית לפצות את משפחותיהם של קורבנות הפיגוע הרצחני בנמל התעופה בלוד, שבוצע בשנת 1972, בסכום של 300 מיליון דולר. כך דיווח אמש (שלישי) ה"וושינגטון טיימס".

בית המשפט המחוזי בפורטו ריקו קבע כי פיונגיאנג סייעה לארגון החזית העממית ולארגון הקומוניסטי הקיצוני "הצבא האדום היפני", שביצע את המתקפה על נמל התעופה.

ב-30 במאי 1972, קוזו אוקמוטו ושני מחבלים יפניים נוספים ביצעו פיגוע תופת משולב בנמל התעופה. השלושה רצחו 24 בני אדם וגרמו לפציעתם של 71 בני אדם נוספים. המתקפה המשולבת בוצעה בשליחות החזית העממית. שלושת המחבלים היפנים יצאו מרומא במטוס אייר פראנס וכשהמתינו באולם הנוסעים למזוודותיהם, פתחו לפתע בירי ללא הבחנה לכיוון הנוסעים ועובדי הנמל. אוקמוטו נשפט למאסר עולם, אך שוחרר במסגרת עסקת ג'יבריל בשנת 1985.

בהחלטת בית המשפט נאמר כי "צפון קוריאה הפגינה מדיניות שנועדה לעודד, לסייע ולהכווין מתקפה רצחנית נגד אזרחים, מה שמצדיק עונש נזיקין נגדה". השופט פרנסיסקו בסוסה הוסיף כי גובה הפיצוי יעמוד על 300 מיליון דולר. סביר להניח שפיונגיאנג תתעלם מהפסיקה ולא תעביר את הכסף. לקוריאה הצפונית גם אין נכסים בארה"ב, שהממשל יכול לתפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully