וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ימליץ: עריקים לא ייקברו בחלקה צבאית

21.7.2010 / 0:17

לאחר הסערה שחוללה פרשת קבורתו של החייל יאיר ששון שנהרג בעת שהיה עריק, גיבשה המועצה הארצית להנצחה את המלצותיה בנושא לשר הביטחון ברק שצפוי לקדם את החקיקה בנושא

המועצה הציבורית להנצחה שהקים שר הביטחון הגישה לו אמש (שלישי) את מסקנותיה, בהן המליצה בין היתר שלא לקבור חיילים עריקים או חיילים שדבק בהם קלון בבתי העלמין הצבאיים. בנוסף, המליצה המועצה לייחד חלקת קבורה נפרדת לקבורת חללי כוחות הביטחון בנפרד מחללי צה"ל. שר הביטחון אהוד ברק אימץ את ההמלצות והוא צפוי לגבש בקרוב הצעת חוק בנושא, שתכריע סופית בעניין.

ההמלצה העיקרית של המועצה היא שלא לקבור חיילים עריקים בבתי עלמין צבאיים. המועצה המליצה כי חייל שייעדר יותר משישים ימים משירות פעיל לא ייקבר כחייל צה"ל. כמו כן המליצה המועצה כי חייל שנהרג ודבק בו קלון, כדוגמת המחבל היהודי עדן נתן זאדה, לא ייטמן אף הוא כחייל צה"ל.

בנוסף, הומלץ לייחד חלקה קבורה נפרדת בבתי העלמין הצבאיים לחללי כוחות הביטחון ובהם חללי המשטרה, השב"ס, השב"כ והמוסד, בנפרד מחללי צה"ל. זאת בניגוד למצב כיום בו חללי צה"ל נקברים לצד חללי שאר כוחות הביטחון, וזאת בניגוד לחוק, הקובע כי איש כוחות הביטחון ייקבר לצד חלל צה"ל רק אם נהרג באותה פעולה.

"לעשות סדר בבתי העלמין"

"המטרה של המועצה היתה לעשות סדר בכל הנושא של חללי צה"ל וכוחות הביטחון", אומר יו"ר יד לבנים אלי בן שם. "כיום נוצר מצב שבו חללי כוחות הביטחון נקברים בניגוד לחוק לצד חללי צה"ל. איש לא עושה לאותם חללים טובה ויש להם זכות מלאה להיקבר בבית קברות צבאי, אך כל אחד צריך שתהיה לו את הייחודיות שלו. אנו רואים בבתי העלמין הצבאיים כמקום שזכות גדולה להיקבר בו והיה לנו חשוב לעשות סדר בנושא".

המלצות המועצה באות על רקע פרשת קבורתו של החייל יאיר ששון שנהרג בתאונת דרכים בעת שהיה עריק לפני כשלושה שבועות. הוריו של ששון עתרו לבג"ץ לאחר שצה"ל סירב לקבור את בנם בטענה שנפקד מהשירות לתקופה ארוכה והוגדר כעריק.

בטרם נדונה העתירה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי החוק מחייב לקבור את ששון בקבורה צבאית. היועמ"ש הסביר שהחוק קובע שחובה לקבור כל חייל בקבורה צבאית ללא יוצא מן הכלל, וכי הוראת המטכ"ל שמחריגה עריקים, חורגת מסמכותה.

עדכון ראשון: 22:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully