וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הודיע: החייל העריק ייקבר בטקס צבאי

29.6.2010 / 9:41

בטרם נידון הנושא בבית המשפט העליון, הודיע היועמ"ש וינשטיין כי עמדת צה"ל לפיה החייל יאיר ששון שנהרג בתאונה בזמן שהיה עריק לא ייטמן בחלקה הצבאית, איננה חוקית

משרד הביטחון הודיע הבוקר (שלישי) כי החייל יאיר ששון שמת בתאונת דרכים ביום שישי יזכה לקבורה צבאית. אתמול עתרו הוריו לבג"ץ בעקבות סירובו של משרד הביטחון להעניק לו קבורה צבאית מכיוון שהיה עריק. הבוקר הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שהחוק מחייב לקבור אותו בקבורה צבאית. היועמ"ש הסביר שהחוק קובע שחובה לקבור כל חייל בקבורה צבאית ללא יוצא מן הכלל, וכי הוראת המטכ"ל שמחריגה עריקים, חורגת מסמכותה.

בשל העמדה שהציג וינשטיין לא התקיים הדיון שנקבע לשעות הבוקר, וזאת לאחר שהצדדים הודיעו לבית המשפט על ההסכמה לקבור את ששון בטקס קבורה צבאית. לפיכך, הלוויתו של ששון צפויה להתקיים הערב בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר שבע.

עו"ד שלמה רכבי המייצג את ההורים אמר בתגובה להתפתחות כי חבל שהצבא גרר את המשפחה באבלה לבית המשפט. "אנחנו שמחים שלא רק שופטים יש בירושלים אלא גם יועץ משפטי שהזכיר לצבא את מה שכנראה שכחו, שיש כנסת שקובעת את החוק ולא הצבא", אמר רכבי, "אם הצבא חושב שצריך לשנות את החוק, שכל חייל זכאי לקבורה צבאית, שיפנה לכנסת ויבקש לשנות זאת".

ששון ייקבר היום בחלקה הצבאית בבאר שבע

מהעתירה, שהוגשה אתמול על ידי הוריו של ששון נגד שר הביטחון, ראש אכ"א ומשרד הביטחון, עולה כי יאיר ששון התגייס לצה"ל באוגוסט 2009 במסגרת גיוס חיילי אוכלוסיות מיוחדות לאחר ש"נאבק על זכותו לשרת בצה"ל". הוא הוצב בחטיבה 646 בנגב בתפקיד עוזר חשמלאי שם גילה קשיי הסתגלות. לדברי פרקליטי המשפחה, עזב את יחידתו למשך 30 ימים שאחריהם שב לבסיס ונשפט למחבוש.

לאחר תקופת המחבוש שב ששון לשרת כרגיל, אולם לפני כחודש, משלא נמצא פתרון למצוקותיו, שוב נעדר ששון משירות. על פי העתירה, ששון סיפר להוריו שמפקדיו אינם מתחשבים במגבלותיו הרפואיות ומטילים עליו משימות שאינו יכול לבצע ולכן חש מושפל. בדף הפייסבוק שלו כתב ששון: "רק הנשמה יודעת גודל הכאב..", "אני צריך כמה ימים חופש מכל האנשים שעושים לי רע". עוד נטען כי היה בקשר קבוע עם מפקדו הישיר בזמן העריקות, שוחח איתו יום לפני התאונה והשניים סיכמו כי ששון ישוב לבסיס ביום ראשון.

במוצאי השבת שלאחר התאונה הגיע נציג צה"ל לבית ההורים והודיע להם כי מכיוון שבנם היה עריק בעת האירוע, הוא לא ייקבר בבית קברות צבאי. המשפחה פנתה לראש אגף כוח אדם בצה"ל, ואמרו לו שהחוק אינו מטיל ספק שבנם זכאי להיקבר בבית עלמין צבאי כמו כל חייל, אולם בקשתם נדחתה. בעתירה נכתב כי חוק בתי קברות צבאיים קובע כי "חייל שנפטר יובא לקבורה בבית קברות צבאי ואין כל חריג לחוק". עוד הם טוענים כי גם מי שלא היה חייל בעת מותו – מי שהיה בדרכו לשירות או בדרכו הביתה, ואף אלוף או רב-אלוף שהיו לאחר פרישתם - זכאים לקבורה צבאית.

לטענת המשפחה, ההחלטה "מפלה את המנוח ומשפחתו מול חיילים אחרים שנקברו בבית קברות צבאי וזאת למרות שנעדרו מיחידתם, או שמותם נגרם כתוצאה משימוש בסמים או בפעילות פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully