וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קייגן צלחה שלב נוסף בדרך לעליון

ועדת הסנאט לענייני משפט תמליץ למליאה הכללית של בית הנבחרים לאשר את מינוי אלנה קייגן למשרת שופטת בית המשפט העליון. אם יתקבל האישור, תהיה קייגן לאישה הצעירה ביותר בתפקיד הרם

מועמדותה של אלנה קייגן לתפקיד שופטת בית המשפט העליון אושרה היום (שלישי) בוועדת הסנאט לענייני משפט. הוועדה תמליץ למליאה הכללית של הסנאט לאשר את המינוי. בהצבעה בוועדה זכתה קייגן לתמיכתם של 13 חברים, בעוד ששישה הצביעו נגדה. מבין החברים הרפובליקנים בוועדה, רק לינדסי גרהם, תמך במינוי.

קייגן, בת 50, כיהנה בעבר כדיקנית הפקולטה למשפטים באוניברסיטת הארוורד, ומעולם לא כיהנה כשופטת. המינוי לבית המשפט העליון בארה"ב הוא מינוי לכל החיים, ולשם כך דרוש אישורו של הסנאט. אם תאשר מליאת הסנאט את המינוי, תהיה קייגן השופטת הצעירה ביותר, והאישה השלישית בין תשעת שופטי בית המשפט העליון בארה"ב.

קייגן צפויה להחליף את השופט הפורש ג'ון פול סטיבנס, ליברל מוביל בין חברי בית המשפט. כמו סטיבנס, צפויה קייגן להצטרף בהחלטותיה לשלושת השופטים הליברלים הנוספים בבית המשפט, הנשלט כעת על ידי רוב של חמישה שופטים שמרנים. קייגן היא המינוי השני לבית המשפט העליון שמקדם הנשיא ברק אובמה. בשנה שעברה אושרה מועמדותה של סוניה סוטומאיור, השופטת הלטינית הראשונה בבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully