וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל דורשת מטורקיה הפסקת המשטים

העיתון הטורקי "הורייט" מדווח כי ישראל, שעדיין מחזיקה בחלק מן הספינות ששימשו את המשט לעזה, דורשת מטורקיה להתחייב כי הן לא ישמשו לצורך משטים נוספים בטרם יוחזרו

ישראל דורשת מטורקיה התחייבות בכתב כי הספינות שהוחרמו על ידה לאחר המשט לעזה לא ישמשו לצורך משטים נוספים בטרם תחזיר אותן, כך דווח הערב (שלישי) בעיתון הטורקי "הורייט". על פי הדיווח, משרד החוץ הישראלי טרם הגיב למחאה הדיפלומטית הרשמית שהוגשה על ידי השגרירות הטורקית בתל אביב על כך שהיא עדיין מחזיקה בספינות.

"ישראל גוררת רגליים זה זמן רב והודיעה בפומבי כי לא תחזיר את הספינות עד תום פעילות ועדת החקירה בנושא", אמר סאליח ביליקי מארגון ה-IHH שארגן את המשט. סאליח העריך כי תהליך החזרת הספינות יימשך כארבעה עד חמישה חודשים.

לדברי הארגון, זו הפעם הראשונה שישראל מציגה דרישה מסוג כזה לממשלת טורקיה, ממנה יצא המשט, ולא כלפי הארגונים האזרחיים שעומדים מאחוריו. "אנחנו רק ארגון לא ממשלתי, כמה השפעה כבר יש לנו על הממשלה?", אמר סאליח.

מומחים בטורקיה אומרים כי דרישת ישראל להתחייבות מסוג זה נוגדת את החוק הבינלאומי. לדבריהם, החוק מחייב את ישראל להשיבה את הספינות באם לא נמצאו בהן כשלים טכניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully