וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה הודיעה: השגריר ישוב לישראל

כחודש וחצי לאחר שנקרא לשוב לדרום אפריקה בעקבות אירועי המשט לעזה, הודיעה היום פרטוריה על החזרתו של שגרירה לישראל, וקראה שוב להקמת ועדת חקירה בינ"ל בנושא

ממשלת דרום אפריקה הודיעה היום (שלישי) כי היא תחזיר את שגרירה לישראל. זאת לאחר שלפני כשבעה שבועות הוא נקרא לחזור לפרטוריה בעקבות אירועי המשט לעזה.

בהודעה מטעם משרד החוץ של דרום אפריקה צוין כי חקירת צה"ל בנושא ההשתלטות על המשט ב-31 במאי זיהתה את הטעויות, אולם דרום אפריקה ממשיכה לדרוש חקירה בינלאומית בנושא. "דרום אפריקה חוזרת על קריאתה שכל חקירה בנושא תהיה 'מיידית, חסרת פניות, אמינה ושקופה' בהתאם להמלצות האו"ם", נמסר בהודעה. עם זאת, משרד החוץ אמר כי הממשלה החליטה להחזיר את השגריר איסמעיל קובדיה לתל אביב מכיוון שהוא ממלא תפקיד חשוב במעקב אחרי ההתפתחויות באזור
.
בהמשך ההודעה, קראה פרטוריה להסרת המצור על עזה. "ממשלת דרום אפריקה ממשיכה בקריאתה לממשלת ישראל להסיר את המצור על עזה, הגורם לסבל בלתי יתואר של אלפי אזרחים חפים מפשע".

יוסי לוי, מנהל התקשורת הישראלית במשרד החוץי מסר בתגובה להודעה על החזרת השגריר כי "אנו מברכים על חזרתו של שגריר דרום אפריקה, ומאמינים שבכך ישובו יחסי דרום אפריקה-ישראל לדיאלוג החשוב לו הם ראויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully