וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בקאבול לקראת פתיחת הוועידה הבינ"ל

דיפלומטים מכ-60 מדינות, בהם מזכירת המדינה האמריקאית ומזכ"ל האו"ם, הגיעו לקאבול לוועידה הבינ"ל בעניין עתיד אפגניסטן. למרות סידורי האבטחה נשמעו הלילה פיצוצים בעיר, כנראה בשל ירי רקטות של מורדים

מתיחות שיא בקאבול הבוקר (שלישי), שעות ספורות לפני פתיחת ועידת שרי החוץ בעניין עתיד אפגניסטן. כ-60 שרי חוץ מרחבי העולם הגיעו לכנס, בהם גם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. מזכ"ל האו"ם באן קי מון גם כן נמצא בין באי הוועידה. למרות סידורי הביטחון הקפדניים, נשמעו הלילה בעיר מספר פיצוצים, כנראה בשל ירי רקטות של מורדים באזור.

ההערכה היא כי בוועידה יבקש ראש ממשלת אפגניסטן, חמיד קרזאי, ממדינות העולם להגביר את הפיקוח על כספי הסיוע המוזרמים לארצו, כך שיעברו ישירות לידי הממשלה. בכך מקווה קרזאי לזכות בתמיכת העם, שיראה כי הממשלה היא בעלת הכוח במדינה. בתמורה ידרשו שרי החוץ מקרזאי להראות הוכחות לכך שממשלתו מצליחה לקחת את השליטה באפגניסטן לידיה. כמו כן, מקווה קרזאי להשיג את תמיכת שרי החוץ בהסדר שלום עם 36,000 מורדים, וכן בשיחות עם גורמים מתונים בטליבן.

שלשום הגיעה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, המשתתפת בוועידה, לפקיסטן לביקור בן יומיים. מטרת הביקור הייתה להדק את הקשרים בין וושינגטון לאיסלאמבד, במאבקם המשותף באל קעאדה ובטליבן. "אנו יודעים שישנן שאלות, אפילו חשדות לגבי מה שארצות הברית עושה היום. ואני יכולה להשיב ולומר, שיש לנו מחויבות רחבה ועמוקה הרבה יותר מאי פעם", אמרה קלינטון במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילה הפקיסטני מחמוד קוריישי.

לדברי קלינטון, "התקדמנו מעבר לקיפאון עקב אי-הבנות, שאפשרו להן להירקב ולתסוס ולא טיפלו בהן, לעבר עמדה בה אנו פועלים בדיאלוג הפתוח ביותר שהיה לשתי המדינות שלנו מעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully