וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מהדק את שיתוף הפעולה עם ישראל ביתנו

20.7.2010 / 0:01

בצל המשבר נפגשו ראש הממשלה ושר החוץ במטרה ליישב המחלוקות ביניהם בנושא אישור תקציב המדינה ובסוגיית אישור חוק הגיור. מלשכת נתניהו נמסר כי הפגישה התנהלה ברוח טובה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (שני) במעונו שבירושלים עם שר החוץ ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, במטרה ליישב המחלוקות בין השניים. בתום כשעתיים, במהלכן דנו השניים בנושא אישור תקציב המדינה בממשלה ובסוגיית אישור חוק הגיור, נמסר מלשכת רה"מ כי הפגישה התנהלה ברוח טובה וחיובית על מנת להדק את שיתוף הפעולה בכל התחומים.

עקב השמועות על משבר בין ליברמן לנתניהו הצהיר אתמול שר החוץ בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו כי "אני רוצה להרגיע: אין משבר, ואין כוונה לפרוש". עם זאת, אמר ליברמן: "יש מחלוקת חריפה בנושא התקציב והחקיקה, לא רק חוק הגיור". לדבריו, "לא יכול להיות שלוקחים תקציבים של משרדינו ומעבירים אותם למשרדים אחרים. לא נפרוש, אך גם לא נוותר. אדבר עם רה"מ. ואני חושב שאני לא מבין את ההתעקשות של האוצר".

"ישראל ביתנו", הצהיר שר החוץ, "היא השותף הבכיר והנאמן ביותר, ותמיד נתייצב לדגל. כשהוקמה הקואליציה, ביקש רה"מ שנחתום ראשונים כדי ליצור דינמיקה להקמת ממשלה. רק לפני שבוע, כשהיו קשיים עם שכר המינימום, ישראל ביתנו היתה היחידה שתמכה בעמדת הליכוד. לא יכול להיות שנהיה הראשונים להקים קואליציה והאחרונים בנושא התקציב".

להצעת חוק הגיור שיזמה מפלגתו ושראש הממשלה הביע את התנגדותו לאישורה, אמר ליברמן: "חוק הגיור היה נושא מרכזי בהסכם הקואליציוני. עבדנו קשה שנה שלמה להגיע לאותן הבנות, והחוק שהוגש, הוגש בתיאום מלא עם יו"ר הקואליציה. הניסיון הזה להתנפל על ישראל ביתנו ולהשמיץ ולהשחיר ולומר שהחוק בא לפלג את העם, זאת עמדה מבישה, שלא מקובלת עלינו. זה לא פילוג העם".

"ישראל ביתנו - שותפה מרכזית בממשלה"

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה לדברי ליברמן כי "ראש הממשלה ציין כי ישראל ביתנו היא שותפה מרכזית וחשובה בממשלה. נתניהו מאמין שניתן לפתור את רוב המחלוקות בהידברות ובהסכמה".

המתיחות בין נתניהו לליברמן החריפה לאחרונה, מאז פגישת שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, עם שר החוץ הטורקי ללא ידיעת ליברמן. בנוסף, נתניהו וליברמן אינם רואים עין בעין בשורה של מינויים במשרד החוץ, הבכיר בינהם - שגריר ישראל באו"ם. ביום שישי הודיע ליברמן לשגריר ישראל בקולומביה, מירון ראובן, כי הוא יחליף את השגרירה באו"ם גבריאלה שלו, המסיימת את תפקידה. ראובן יחליף את שלו בתפקיד ממלא מקום השגרירה, עד שהממשלה תצביע על המינוי. בהודעה על המינוי לא נמסר האם הוא תואם עם נתניהו והאם הוא על דעתו, מכיוון שעל פי הנוהג, מינוי של קבע של שגריר הוא על דעת ראש הממשלה.


עדכון ראשון: 23:30 19.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully