וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוס? נתניהו וליברמן ינסו ליישב המחלוקות

רה"מ ושר החוץ ייפגשו הבוקר בניסיון לסיים את המשבר ביניהם בנוגע לתקציב המדינה והצעת חוק הגיור, שהוגשה מטעם מפלגתו של ליברמן. לדברי מקורבים, השניים עשויים להגיע להבנות לגבי התקציב, אך לא בסוגיית הגיור

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, צפויים לערוך הבוקר (שני) פגישת פיוס בניסיון לסיים את המשבר ביחסיהם. בפגישה ידונו השניים בנושא אישור תקציב המדינה בממשלה ובסוגיית אישור חוק הגיור, כפי שהוגש בידי ח"כ דוד רותם מטעם מפלגתו של ליברמן.

על פי קול ישראל, טוענים מקורבים לראש הממשלה כי ניתן להגיע להסכם בעניין התקציב, אולם הוסיפו כי נתניהו לא יתפשר בסוגיית חוק הגיור, לפיו יעבור הגיור לידי הרבנות הראשית בלבד.

נתניהו אמר אתמול בישיבת הממשלה כי יתנגד לחקיקת הגיור המוצעת שלדבריו, יכולה ליצור קרע בעם היהודי. "ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק אך אם לא תוסר אבקש מחברי הליכוד ומשאר סיעות הקואליציה להתנגד להצעה", אמר נתניהו.

לאחר הצהרתו של נתניהו קרא הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר, למפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה אם הצעת החוק לא תעבור. "אמרתי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אם חס ושלום יהיה היתר בבג"ץ לגיור רפורמי, אנחנו הופכים את העם לשני חלקים. המשמעות היא שחלק מהעם לא יתחתן עם החלק השני" אמר הרב עמאר.

הצעת החוק של רותם שנויה במחלוקת לא רק בעולם היהודי ובקרב יהודי התפוצות, אלא גם בתוך הקואליציה ובאופוזיציה. במפלגת העבודה הודיעו כי הם יתנגדו להצעת החוק כפי שהיא מנוסחת כעת.

"זה לא סוד שיש מתיחות"

בכל הנוגע לסוגיית תקציב המדינה, האשימו גורמים במפלגת "ישראל ביתנו" את נתניהו ואת שר האוצר יובל שטייניץ כי הם אינם עומדים בסיכומים עם המפלגה. לדבריהם, לא נוהל עם "ישראל ביתנו" משא ומתן הוגן על דרישות התקציב שלה וניתנה עדיפות לסיומם של המגעים עם מפלגת העבודה וש"ס.

בכירים ב"ישראל ביתנו" אף איימו כי יצביעו נגד התקציב בכנסת וכי ליברמן "לא ישכח במהרה" את התנהלות נתניהו בעניין. "אמרנו להם לסגור קודם איתנו, לפני מפלגת העבודה, השותפה הוירטואלית", אמר סטס מיסז'ניקוב, שר התיירות לגלי צה"ל, "אבל משלא עשו זאת, ברור שהתקציב פוליטי".

בתוך כך, שר האוצר שטייניץ התייחס אתמול בפתח ישיבת הממשלה השבועית למשבר הקואליציוני עם סיעת ישראל ביתנו על רקע אישור התקציב בממשלה והקיצוץ המוצע. "זה לא סוד שיש מתיחות מסוימת בין ראש הממשלה לשר החוץ", אמר שר האוצר, "שוחחתי עם שר החוץ מספר פעמים בשבוע שעבר, הפערים לא היו גדולים והתקרבנו לפתרון. אם המשבר הפוליטי ייפתר, אין לי ספק שגם המשבר הכלכלי ייפתר".

המתיחות בין נתניהו לליברמן החריפה לאחרונה, מאז פגישת שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, עם שר החוץ הטורקי ללא ידיעת ליברמן. בנוסף, נתניהו וליברמן אינם רואים עין בעין בשורה של מינויים במשרד החוץ, הבכיר בינהם - שגריר ישראל באו"ם. ביום שישי הודיע ליברמן לשגריר ישראל בקולומביה, מירון ראובן, כי הוא יחליף את השגרירה באו"ם גבריאלה שלו, המסיימת את תפקידה. ראובן יחליף את שלו בתפקיד ממלא מקום השגרירה, עד שהממשלה תצביע על המינוי. בהודעה על המינוי לא נמסר האם הוא תואם עם נתניהו והאם הוא על דעתו, מכיוון שעל פי הנוהג, מינוי של קבע של שגריר הוא על דעת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully