וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי באיטליה: אין לחיזבאללה אינטרס לתקוף

הרמטכ"ל ערך שורת פגישות עם ראשי צבא איטליה. בשיחה עם כתבים מקומיים אמר אשכנזי כי "חיזבאללה משכפל חלקים בדרום לבנון אל תוך האדמה ובונה תשתית תת-קרקעית של מפקדות ומשגרי רקטות"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ערך היום (שני) ביקור עבודה רשמי בצבא איטליה כאורח של עמיתו, ראש המטה הכללי של צבא איטליה, הגנרל וינצ'נזו קמפוריני.

בשעות הערב נפגש אשכנזי עם עורכים בכירים בתקשורת האיטלקית. במסגרת השיחה אמר הרמטכ"ל: "ארגון חיזבאללה משכפל חלקים בדרום לבנון אל תוך האדמה ובונה תשתית תת-קרקעית של מפקדות ומשגרי רקטות, בעיקר בתוך המרחב הכפרי השיעי בדרום לבנון ובאזורים אחרים בלבנון".

אשכנזי התריע, כי "ברחבי לבנון, לרבות בדרום לבנון, נוצרו כפרי רקטות קרקע-קרקע, תוך שהחיזבאללה מנצל את האוכלוסייה המקומית, שבלב ליבה הוא יושב, וכן את חוסר המנדט של יוניפי"ל, על מנת לבצר את מפקדותיו ואת משגרי הטילים בתוך הכפרים עצמם".

הרמטכ"ל אף ציין, כי לאחרונה החליט לחשוף חלק ממערך גדול זה תוך שימוש בדוגמה מכפר אחד, אל חייאם, וזאת על מנת להסביר לממשלות ולצבאות בעולם על "המציאות המרה והאכזרית הזו, בה עושה החיזבאללה שימוש באזרחים לצורך תקיפת ישראל".

למרות דברים אלה, הרמטכ"ל הוסיף ואמר כי "לפי שעה אני לא מזהה אינטרס של החיזבאללה, או גורם אחר, לפתוח בעימות עם ישראל או לדרדר את המצב, אולם אחריותי כראש הצבא לוודא ערנות מודיעינית, הערכות מבצעית ומוכנות הצבא לכל תרחיש בהתאם".

"ישראל היא ידידה גדולה של איטליה"

אשכנזי נועד היום לפגישת עבודה עם הרמטכ"ל האיטלקי, ודן עמו בתחומים רבים המעסיקים את שני הצבאות. הרמטכ"ל הישראלי ומקבילו האיטלקי החליפו דעות באשר למאבק בטרור באפגניסטן והן בכוח האיטלקי אשר מוצב כחלק מכוח יוניפי"ל בדרום בלבנון. אשכנזי שמע סקירות מהרמטכ"ל האיטלקי וקיים עמו הערכת מצב משותפת, באשר להתרחבות האיומים במזרח התיכון.

רמטכ"ל איטליה, הגנרל וינצ'נזו קמפוריני, שיבח את שיתוף הפעולה בין שני הצבאות ואמר כי "ישראל היא ידידה גדולה של איטליה. יש לנו הכרות טובה עם העם בישראל ועם צה"ל ונעשה הכול כדי להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה".

אחר-הצהריים נועד אשכנזי עם ראשי הקהילה היהודית ברומא וסקר בפניהם את האתגרים הניצבים בפני צה"ל. הרמטכ"ל הודה לראשי הקהילה היהודית על "הידידות האמיצה אשר מאפשרת למדינת ישראל ולצה"ל להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניה גם היום". לאחר מכן הוא השתתף בטקס לציון ערב ט' באב, בשער טיטוס ברומא. "אנו נמצאים כאן בשער טיטוס שברומא בערב תשעה באב- יום חורבן הבית על- ידי טיטוס וביחד עם הקהילה היהודית אנו אומרים "עם ישראל חי", אמר אשכנזי והוסיף, כי "למרות כל הסבל והטרגדיות הנוראיות שניחתו עלינו מאז חורבן הבית השני ויציאתנו לגלות, הצליח העם היהודי לשוב ולחדש את עצמאותו המדינית בשנת 1948. צבא הגנה לישראל, שאני גאה לעמוד בראשו, הוא הנושא באחריות לביטחון עצמאות זו".

מחר יבקר אשכנזי במרכז המודיעין הבין צבאי של צבא איטליה, יקיים הערכת מצב עם עמיתיו ויבקר במפקדה העליונה המשולבת למבצעים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully