וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הרוב היהודי מאוים בגלל המסתננים"

הממשלה קיימה דיון שני בתוך 24 שעות בנוגע לתופעת המסתננים הבלתי חוקיים והחליטה על שורת צעדים אופרטיביים לבלימת התופעה. כצעד ראשון תואץ בניית הגדר לאורך הגבול עם מצרים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הממשלה החליטה היום (שני) לפעול להאצת בניית הגדר לאורך הגבול עם מצרים וכן לנקוט בשורת צעדים נוספים, שמטרתם לבלום את זרם המסתננים ההולך וגדל ממדינות אפריקה לישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם את הדיון בשורת צעדים אופרטיביים, עליהם יפקח באופן אישי, והנחה את משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לדווח לו מדי שלושה חודשים על קצב התקדמות בניית המכשול הקרקעי.

עוד אמר נתניהו כי "אנו נאכוף בתקיפות את החוק האוסר על מעסיקים ישראלים לקחת לעבודה מסתננים בלתי חוקיים ונבדוק את כל האפשרויות להעביר למדינות מקור ולצדדים שלישיים את אותם מסתננים". לשם בחינת הנושא הוחלט בדיון על הקמת שני צוותי עבודה, האחד בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שיגבש המלצות לצעדים אופרטיביים במישור המדיני לפתרון התופעה, והשני בראשות שרי המשפטים והפנים, שיגבשו המלצות לפעילות מול מעסיקים וצעדים נוספים להתמודדות עם תופעת ההסתננות.

במהלך הישיבה ציין ראש הממשלה, כי מדיניות ההגירה הלאומית החדשה שמגבשים בממשלה נועדה להגן על הרוב היהודי המוצק בארץ. "הרוב הזה מאוים על ידי תופעה הולכת וגוברת של הסתננות בלתי חוקית מאסיבית לשטחנו של עובדים בלתי חוקיים", אמר נתניהו, "מדובר באיום ממשי על עתיד המדינה. אני מייחס להליך החקיקה המוצע בנושא זה חשיבות היסטורית, כי הוא מהווה מפתח להמשך היותנו מדינה יהודית ודמוקרטית גם בעתיד".

שר המשפטים יעקב נאמן אשר ריכז את גיבוש מדיניות הגירה לישראל הוסיף כי נושא ההגירה למדינת ישראל הינו צורך קיומי ופרויקט לאומי "עלינו להביא את הנושא לפתרון בהקדם האפשרי". בדיון הראשון שקיימה הממשלה בנושא אתמול חשף השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) חשף כי מתחילת השנה נכנסו לישראל 7,000 מסתננים מגבול מצרים וכי בכל חודש נכנסים כ-1,200 מסתננים והצפי הוא שעד סוף 2010 ייכנסו לישראל 13,000 מסתננים. לדבריו, "זה אומר כל חודש לבנות בית כלא חדש". הוא הוסיף כי "מחיר תופעת המסתננים מתחיל ב-105 מיליון שקלים לשנה והיא תעלה כ-400 מיליון בחודשים הקרובים".

  • עוד באותו נושא:
  • הגירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully