וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי צרפת: האם בריטניה תאסור ללבוש בורקה?

מספר ימים לאחר שבצרפת אושר חוק בנושא - גם בפרלמנט הבריטי שוקלים לאסור על נשים ללבוש בורקות, כיסוי גוף איסלמי מסורתי. מתנגדי ההצעה: "זהו צעד המנוגד לרוח הבריטית"

האם גם בריטניה בדרך להטלת איסור על לבישת בורקה בפומבי? לאחר שבשבוע שעבר אישר הפרלמנט הצרפתי חוק הקובע קנס כספי על נשים מוסלמיות הלובשות את כיסוי הגוף המסורתי, גם בבית הנבחרים הבריטי הפכה אותה רעלה לנושא החם.

חבר המפלגה השמרנים, פיליפ הולבון, גיבש הצעת חוק דומה לזו שאושרה בצרפת, האוסרת על נשים לכסות את גופן מכף רגל ועד ראש. הולבון הוסיף כי באופן אישי, הוא מסרב בתוקף לקיים כל סוג של פגישה עם נשים מוסלמיות - כל עוד הן עוטות על פניהן רעלות.

השר הבריטי לענייני הגירה, דמיאן גרין, אמר בתגובה להצעתו של הולבון, כי אל לו לפרלמנט לנסות ולאסור את לבישת הבורקה בברחבי בריטניה. "יהיה זה בלתי סביר ולא רצוי להעביר חוק הקובע עבור אנשים כיצד להתלבש", אמר בריאיון לעיתון ה"טלגרף". "לדעתי", הוסיף גרין, "להגיד לאנשים מה מותר להם ללבוש ומה אסור הוא מעשה בלתי הולם ואנטי-בריטי. הרי שאנו חברה הדוגלת בסובלנות ובכבוד הדדי".

הבורקה היא לבוש איסלמי מסורתי לנשים, המכסה את גוף האישה מכף רגל ועד ראש. ביום שלישי אישר הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי ברוב של 335 חברים ומתנגד בודד אחד חוק הקובע קנס כספי של 150 אירו לנשים הלובשות בורקה בפומבי. החוק טעון עדיין אישור של מועצת החוקה והסנאט בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully