וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: אין סיכוי להסדר בעתיד הנראה לעין

השר לעניינים אסטרטגיים התייחס למו"מ עם הפלסטינים ואמר כי ישנה הסכמה גורפת בין שרי "השביעייה" שאין סיכוי להגיע להסדר קבע עם הפלסטינים ושיש "לנהל את המשבר ולא לנסות לפתור אותו"

המשנה לראש הממשלה השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון התייחס היום (שבת) בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 לסיכוי להגיע למספר נושאים שעל סדר היום הישראלי. בנוגע לסיכויי השלום עם הפלסטינים אמר יעלון כי קיימת הסכמה בין שרי פורום השביעייה כי "אין סיכוי להסדר קבע עם הפלסטינים בעתיד הנראה לעין". לכן, לדבריו, צריך לנהל את המשבר ולא לנסות לפתור אותו, "אין סיכוי לכך", סיכם.

בנוגע להקמת ועדת טירקל לחקר אירועי המשט לעזה אמר השר לעניינים אסטרטגיים כי אין ביכולתה של הוועדה לשפר את תהליך קבלת ההחלטות בממשלה. "הסכמנו לוועדת טירקל בכדי להוריד מהלחץ הבינלאומי", אמר יעלון, "אנחנו יודעים איפה היינו בסדר ואיפה היינו לא בסדר". יעלון הסביר שההקלות על כניסת הסחורות האזרחיות לרצועת עזה אושרו לפני המשט לעזה, ו"המשט זירז תהליכים", לביצוען.

בנוגע ליחסים עם ארצות הברית, אמר השר לעניינים אסטרטגיים כי הקשרים המיוחדים יימשכו שכן "לשני הצדדים אינטרסים משותפים". לדברי יעלון, היו ועדיין קיימות מחלוקות אידיאולוגיות ואסטרטגיות בין וושינגטון לירושלים, אולם "הביקור של ראש הממשלה בארה"ב צמצם את הפערים בין המדינות". הוא הוסיף כי בנושא הישראלי-פלסטיני ישנן שתי השקפות שונות בישראל בממשלת נתניהו ובממשל אובמה ולכן "סביר שתתגלענה מחלוקות".

לדבריו, הבנייה הישראלית בהתנחלויות תימשך עם תום תקופת ההקפאה בחודש ספטמבר, חרף המשא ומתן הצפוי להתנהל עם הפלסטינים. "הבנייה לא תביא בהכרח לפיצוץ המשא ומתן", אמר יעלון ושאל: "מה לא בנו ב-17 השנים האחרונות בהן מנהלים משא ומתן?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully