וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "טורקיה - התקווה למו"מ עם ישראל"

נשיא סוריה בשאר אל אסד התראיין לתקשורת הטורקית ואמר כי טורקיה היא המדינה היחידה שתתווך בין סוריה לישראל בכל שיחות ביניהן. "אנחנו בטוחים שטורקיה תצליח בתיווך"

בראיון לעיתונות הטורקית התעקש הבוקר (שבת) נשיא סוריה בשאר אל אסד כי טורקיה היא תקוותו הגדולה ביותר לשמש כמתווכת במשא ומת אפשרי בין סוריה וישראל. אסד אמר כי טורקיה היא המתווכת המועדפת עליו על אף התקררות היחסים בין ישראל וטורקיה בחודשים האחרונים.

"תפקיד המתווכת בשיחות עקיפות עם ישראל שייך לטורקיה. מדינות אחרות יכולות לשחק תפקיד תומך אך לא כחלופה", אמר אסד. "אנחנו בטוחים כי טורקיה תמלא תפקיד זה בהצלחה. אם היינו מוצאים מתווך מוצלח יותר היינו פונים אליו", הוסיף.

בשבוע שעבר אמר אסד במהלך פגישתו במדריד עם ראש ממשלת ספרד חוזה לואיס רודריגז ספאטרו. כי המשבר ביחסי ישראל-טורקיה מסכן את יציבות המזרח. לדברי אסד, טורקיה שימשה "גורם מפתח" בתיווך בין ישראל לבין מדינות ערב השוכנות במזרח התיכון, והקרע ביחסים יפגע משמעותית במגעים הדיפלומטיים. "על פי ניסיוננו, מעולם לא היה גורם משמעותי כמו טורקיה עבור שיחות השלום ויציבות האזור".

אסד הסביר כי "טורקיה מכירה את כל הפרטים הקטנים במזרח התיכון", והסביר כי ההתפתחויות האחרונות, שהרחיקו את טורקיה מישראל, הפכו את הסיכויים להשגת שלום ל"קלושים". "מזה מספר עשורים, אנחנו פועלים להשכנת שלום באזור. במהלך החודשים האחרונים, הסיכויים להשגת הסכם שלום נעשו מוגבלים וקלושים, והסיכוי למלחמה רק גדל".

  • עוד באותו נושא:
  • בשאר אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully