וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לעובד מדינה בארה"ב שריגל לקובה

נינו של ממציא הטלפון העביר מידע סודי לקובה במהלך עבודתו במחלקת המדינה האמריקאית ונידון למאסר עולם. וולטר קנדל מיירס אמר כי הוא ואשתו, שהורשעה בסיוע לו, האמינו במהפכה הקובנית

וולטר קנדל מיירס, עובד לשעבר במחלקת המדינה האמריקאית ונינו של ממצי5א הטלפון אלכסנדר גרהאם בל, נידון הבוקר (שבת) למאסר עולם ללא אפשרות לקבלת חנינה בעקבות הרשעתו בריגול עבור קובה.אישתו גוונדולין שהורשעה בסיוע לו נידונה לשש שנות מאסר.

מיירס, בן ה-73, אמר כי מניעיהם שלו ושל אישתו בת ה-72 היו "כעס על ארה"ב ורגשות אנטי אמריקאיים" כמו גם אמונה בעקרונות המהפכה הקובנית. "מטרתנו היתה לסייע לעם הקובני להגן על המהפכה", אמר מיירס. "אנחנו מחוייבים לעזור לעמי העולם הנאבקים".

השופט רג'י וולטון טען כי אם מיירס באמת האמין בעקרונות המהפכה הקובנית, היה עליו לערוק לקובה. "ארה"ב אינה אומה מושלמת אך היא אינה שטנית כפי שאתה מאמין", אמר השופט. "נהנת מזכויות יתר וניצלת אותן על חשבון ממשלתך". מיירס השיב כי "העם הקובני הרגיש מאויים על ידי ארה"ב, ויש לו סיבה טובה לכך". לטענתו, "ארה"ב דחפה לשינוי המשטר בקובה, הנהיגה אמברגו כלכלי על המדינה וביצעה פעולות טרור ברוטליות בשיטחה".

מיירס נתפס לאחר שסוכן FBI שהתחזה לסוכן קובני יצר איתו קשר שכנע את בני הזוג להעביר שוב מידע מודיעיני לקובה. מרבית המידע אותו העביר מיירס לקובה נשאר חסוי עד ימים אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • ריגול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully