וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב: רוצים הסבר על תכנית הגרעין של אירן

נשיא רוסיה ממשיך ללחוץ על אירן בנושא הגרעין. במהלך טקס חתימת הסכמים מסחריים עם גרמניה, דרש מדבדב מטהרן הסברים לגבי "המרכיבים הצבאיים" של תכנית הגרעין שלה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

אחרי שהזהיר כי אירן מתקרבת למצב בו תוכל לייצר נשק גרעיני, קרא היום (חמישי) נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב לטהרן לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית ואמר כי הוא מבקש ממנה הסברים לגבי "המרכיבים הצבאיים" של תכנית הגרעין שלה.

במהלך מפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שנערכה היום בהרי האורל, אמר מדבדב כי "אירן היא שותפה פעילה למדי בסחר עמנו, ועמדה במבחן במשך הזמן. אבל זה לא אומר שאנו אדישים לדבר שבה אירן מפתחת את תכנית הגרעין שלה, ואנו לא אדישים לאיך שהמרכיבים הצבאיים של התכנית הזאת נראים", אמר מדבדב. "בהקשר הזה, אנו מחכים להסבר הראוי מאירן". הנשיא הוסיף, כי לפי המידע שיש בידי רוסיה, התכניות של אירן מתקדמות, ועליה לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית.

מרקל הגיעה ליקתרינבורג עם משלחת של אנשי עסקים במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. שני המנהיגים נכחו בטקס חתימת עשרות הסכמים בין חברות רוסיות וגרמניות בסכומים של מיליארדי דולרים. לפי רשות המכס ברוסיה, גרמניה היא שותפת הסחר הגדולה ביורת של רוסיה יחד עם הולנד, ואחריהן סין. ההסכמים שנחתמו הם חלק מתכניתו של הנשיא הרוסי לקדם את המודרניזציה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully