וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: החירות הצרפתית והאחווה הספרדית

במדריד חגגו עם גביע העולם בכדורגל, בצרפת חגגו עצמאות, גם של מדינות באפריקה, בבוסניה ציינו 15 שנים לטבח בסרברניצה, ולמשך 281 שניות הירח הסתיר את השמש

שוויון, חירות, אחווה

צרפת ציינה השבוע 221 שנים למהפכה הצרפתית. הגשם בפריז לא העיב על התהלוכה המפוארת לאורך השאנז אליזה בה גם צעדו כ-400 חיילים מ-13 קולוניות לשעבר של צרפת באפריקה. זאת, לכבוד יובל לסיום הקולוניאליזם וקבלת עצמאות מדינותיהם.

אולה אולה

שחקני נבחרת הכדורגל של ספרד ערכו במדריד תהלוכה לכבוד זכייתם בגביע העולם בכדורגל. התהלוכה היתה שיאן של 24 שעות חגיגות רחוב סוערות ברחבי ספרד. לפני שנהנו עם ההמונים, עצרו אנייסטה, קסיאס ושאר החבר'ה בארמון המלוכה לקבלת פנים עם המלך קרלוס ומשפחתו, ואח"כ עשו קפיצה קצרה למשרד ראש הממשלה כדי לקבל את ברכת חוסה לואיס סאפאטרו.

להתראות פידל

מי שעוד חגגו השבוע במדריד היו אסירים פוליטים קובנים שהשתחררו מהכלא. השבעה הם הקבוצה הראשונה מתוך 52 אסירים שממשלת קובה הסכימה לשחרר במהלך ארבעת החודשים הקרובים, בתנאי שספרד תסכים לקבלם. ההסכם הושג בתיווך ממשלת ספרד והכנסייה הקתולית. הם נאסרו ב-2003 במהלך מבצע של הממשלה נגד מתנגדיה.

אקורד סיום צורם

באוגנדה הגביע העולמי הסתיים באבל. לפחות 74 בני אדם נהרגו בשני פיגועים נפרדים בעיר הבירה קמפלה. הפיגועים אירעו בפאבים שהיו עמוסים באוהדי כדורגל, שצפו במשחק הגמר של המונדיאל. הארגון הסומלי הקיצוני אל שבאב, הנחשד בקשרים לאל קאעדה נטל את האחריות לפיגועים, ואיים כי ייבצע פיגועים נוספים באוגנדה ובבורונדי, שתי מדינות המשתתפות בכוח לשמירת שלום בסומליה המגן על הממשל במוגדישו, אם הן לא יוציאו את כוחותיהן מעיר הבירה הסומלית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אש בבלפסט

המהומות חזרו השבוע לרחובות בלפסט בירת צפון אירלנד. מאות מפגינים השליכו בקבוקי תבערה וירו לעבר שוטרים במסגרת ההתפרעויות הקשות ביותר בעיר מזה שנים. עשרות שוטרים נפצעו בתקריות, שאירעו בתקופה בה נערכות צעדות של ארגונים פרוטסטנטים. לדברי בכירים בממשל בצפון אירלנד, קבוצה קטנה של "עושי צרה" יזמו את ההתפרעויות, וכינו אותן "התפרעויות לשם בילוי, עם מידה של רשע".

מציינים וקוברים

בבוסניה ציינו השבוע השבוע 15 שנים לטבח בסרברניצה, במהלכו נהרגו יותר מ-7,000 גברים וילדים מוסלמים בידי כוחות סרבים. זהו הפרק האפל ביותר במלחמה, שהביאה לפירוקה של יוגוסלביה במהלך שנות התשעים, והאסון החמור ביותר על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה. בטקס מיוחד שנערך בבית הקברות פוטוקארי סמוך לסרברניצה, נטמנו 775 גופות קורבנות שזוהו לאחרונה, לצד כ-4,000 הקורבנות שכבר נקברו.

מאירים וזוכרים

בטוקיו בירת יפן נערך השבוע פסטיבל מיטמה. יותר מ-30,000 פנסי נייר מאירים את אזור מקדש יסוקוני בעיר במהלך ארבעת ימי פסטיבל השינטו, המתקיים לכבוד הרוגי מלחמות יפן. המקדש מוקדש לזכרם של 2.4 מיליון חיילים שמתו למען קיסר יפן. הוא מיועד להביא שלווה לנשמתם. זהו גם המקום היחיד בו הקיסר משתחווה.

גאים להתחתן

בתום יום דיונים ארוך במיוחד הפרלמנט הארגנטינאי אישר השבוע חוק המתיר נישואי זוגות חד מיניים ומאפשר להם גם לאמץ ילדים. בכך הפכה ארגנטינה למדינה הראשונה בדרום אמריקה, בה גם חברי הקהילה הגאה יכולים להינשא. החוק זכה להתנגדות רבה מצד הכנסייה הקתולית וארגונים דתיים אחרים. במהלך 14 שעות הדיונים, המונים הפגינו בכיכר מול בניין הקונגרס בעד החוק ונגדו.

מי הסתיר את השמש?

המונים התכנסו ביום ראשון באיי האוקיינוס השקט כדי לצפות בליקוי החמה. בדיוק בשעה 22:42 (שעון ישראל) הסתיר הירח את השמש וגרם לעלטה באזור של כ-11,000 קילומטרים.
השמיים התחילו להחשיך שעות ספורות קודם לכן, וכשהשמש כוסתה במלואה למשך ארבע דקות ו-41 שניות, פצחו הצופים במחיאות כפיים וצהלות. רוב הצופים הרכיבו משקפים מיוחדים שאפשרו להם להסתכל ישירות על השמש. הליקוי הסתיים מעל דרום צ'ילה וארגנטינה.

זהב בבוץ

גל החום ברוסיה הוציא את ההמונים לאגם טוס שבקקסיה. חופי האגם מלאים בבוץ רווי מינרלים, והתיירים לא מהססים למרוח את גופם ולהתענג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully