וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בבתיה"ח בצ' קוריאה: ניתוחים בלי הרדמה

לפי דו"ח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי", מערכת הבריאות בצפון קוריאה סובלת ממשבר כה חמור, עד שרופאים נאלצים לבצע ניתוחים וכריתות ללא הרדמה

צפון קוריאה סובלת ממשבר חמור במערכת הבריאות שלה, ואזרחיה אינם זוכים לטיפול הבסיסי ביותר. כך מזהיר הארגון "אמנסטי אינטרנשיונל". מדו"ח חדש של הארגון עולה כי בתי החולים במדינה המבודדת בקושי מתפקדים. כמו כן, תנאי ההיגיינה והמגיפות אף מחמירים בשל תת-התזונה הנרחבת.

תינוק בצפון קוריאה שסובל מתת-תזונה. GettyImages
תת-התזונה בצפון קוריאה מחמירה את משבר הבריאות במדינה. תינוק הסובל מתת-תזונה/GettyImages

הארגון דחק בקהילה הבינלאומית להתעלם מהמתיחויות הדיפלומטיות ולסייע לאזרחי צפון קוריאה. "העם הצפון קוריאני צריך באופן קריטי סיוע רפואי ומזון", אמרה בדו"ח קת'רין בבר, בכירה במחלקה האסיאתית של אמנסטי. "זה חיוני שהמדינות התורמות לא ישתמשו בסיוע לצפון קוריאה לכדורגל פוליטי ביניהן".

מראיונות של עדים בדו"ח עולה תמונה מחרידה של התנאים בבתי החולים: מחטים לא עוברות חיטוי, וסדינים לא עוברים כביסה. בנוסף, כריתות איברים וניתוחים אחרים מתבצעים בקביעות ללא הרדמה.

עובדים במפעל לעוגיות מחוזקות בוויטמינים של האו"ם בצפון קוריאה 2005. GettyImages
תכנית המזון של האו"ם מפעילה מפעל לייצור עוגיות מחוזקות בוויטמינים/GettyImages

פיוניאנג מוציאה פחות מדולר אחד לאדם לשנה על הוצאות בריאות, כך עולה מנתונים של ארגון הבריאות העולמי. אף שהממשלה טוענת כי היא מספקת שירותי בריאות בחינם לאזרחיה, עדים אמרו כי ב-20 השנים האחרונות הם נאלצו לשלם עבור קבלת טיפול. אולם, רבים מהתושבים הם כה עניים עד שאין ביכולתם לשלם.

"אנשים לא טורחים ללכת לבית חולים אם אין להם כסף, כי כולם יודעים שהם יצטרכו לשלם", אמרה אחת העדות, שעזבה את צפון קוריאה ב-2008. "אם אין לך כסף, אתה מת". כמו כן, רבים מחליפים באופן תדיר סיגריות, מזון ואלכוהול תמורת טיפול.

הדו"ח של אמנסטי התבסס על ראיונות של יותר מ-40 צפון קוריאנים שעזבו את המדינה בין השנים 2004 ל-2009. הארגון אף קיבל ייעוץ מעובדי מערכת בריאות שעבדו במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully