וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוקלת להוציא את ה-IHH מחוץ לחוק

מחלקת המדינה האמריקאית שוקלת להכריז על הארגון הטורקי שעמד מאחורי המשט לעזה, כארגון טרור. לפי החשד, הארגון גם היה מעורב בניסיון פיגוע בארה"ב לפני כעשור

מחלקת המדינה האמריקאית שוקלת להכריז על הארגון הטורקי, IHH, כארגון טרור. הארגון היה מעורב, בין היתר, בארגון ומימון המשט לרצועת עזה, בו נהרגו 9 פעילים בעת השתלטות חיל הים על הספינה "מאווי מרמרה". כך מדווחת היום (חמישי) רשת "פוקס" האמריקאית.

דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, אמר לפוקס-ניוז בתדריך שנערך אמש, כי הממשל האמריקאי בוחן האם ה-IHH, המגדיר עצמו כארגון צדקה איסלמי לא ממשלתי, ייכלל בקרוב ברשימת ארגוני הטרור. "אני מאמין שהארגון ייבחן, אך זהו תהליך ארוך טווח להכריז על ארגון זר כארגון טרור וכרגע אין לנו מה להודיע בנושא", אמר טונר.

גורמים נוספים במשרד האוצר האמריקאי מסרו, כי גם הם חוקרים האם הארגון מעורב בפעילות טרור, למרות מספר התנגדויות לכך בתוך הממשל. אף שאין אישור רשמי לכך מהמשרד, ידוע כי בעבר כבר הועלו טענות לגבי פעילות הארגון בפני בכירים טורקים.

בידי ארה"ב ישנן הוכחות, לפיהן ה-IHH מנהל קשר עם ארגוני טרור וכן תיעוד של בית משפט פדרלי, לפיו פעילי הארגון היו מעורבים בניסיון פיגוע בארה"ב לפני כעשור. גם בדו"ח של ה-CIA הוזכר הארגון כבעל קשרים ענפים לקבוצות טרור שונות.

בישראל הוצא הארגון אל מחוץ לחוק כבר בשנת 2008, זאת בשל השתייכותו ל"קואליציית הצדקה" שהוגדרה על ידי שר הביטחון כ"התאחדות בלתי מוכרת". הקואליציה היא ארגון גג המונה כ-50 קרנות איסלמיות, שעל פי המרכז למורשת המודיעין (מל"מ) תורמות כספים למוסדות חמאס בגדה המערבית. "במסגרת חברותו ב'קואליציית הצדקה' מקיים IHH קשרים עם קרנות איסלמיות אחרות המסייעות לחמאס ברחבי העולם", נכתב בדו"ח שהוציא המל"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully