וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בארה"ב: המדען האירני העביר מידע שימושי

גורם אמריקאי בכיר טוען כי המדען האירני שהופיע לפתע שלשום העביר לשלטונות האמריקאיים "מידע שימושי ביותר". "אנחנו קיבלנו את המידע, ואירן קיבלה את אמירי. מי הרוויח מהעסקה?"

על רקע הדיווחים הסותרים לגבי היעלמותו ומעשיו של מדען הגרעין האירני בארצות הברית, אמר הערב (רביעי) גורם בכיר בבית הלבן כי המדען שאהרם אמירי, העביר לארצות הברית מידע שימושי ביותר. הגורם התייחס להחלטתו של אמירי, שנעלם במהלך מסע עלייה לרגל למכה, הגיע לארצות הברית והתייצב שלשום באופן פתאומי בשגרירות פקיסטן בוושינגטון, לשוב למדינתו. "ארה"ב קיבלה מידע שימושי מאמירי, והאירנים קיבלו את אמירי בחזרה. שאלו את עצמכם – מי יצא נשכר במצב זה?", אמר הבכיר האמריקאי.

מוקדם יותר הודיע משרד החוץ האירני כי לאחר שאמירי הופיע בשגרירות הפקיסטנית, הוא עושה את דרכו בחזרה לאירן דרך מדינה שלישית. דובר משרד החוץ האירני טען עוד כי אמירי נחטף בערב הסעודית בידי סוכנות הביון האמריקאית ה-CIA בשנה שעברה, בניגוד לדיווחים בתקשורת האמריקאית, לפיהם המדען ערק מרצונו לארה"ב.

באירן טוענים כי החקירה אודות תפקידה של ממשלת ארצות הברית בחטיפתו של אמירי נמשכת. ביוני טענה אירן כי היא העבירה לארצות הברית הוכחות לכך שהוא נחטף. אולם, עד לרגע הופעתו שלשום, ארה"ב חזרה וטענה כי אין לה שום מידע לגבי המדען. מזכירת המדינה הילרי קלינטון הכחישה אתמול את ההאשמות על חטיפתו. "מר אמירי נמצא בארצות הברית מרצונו החופשי והוא חופשי לעזוב", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully