וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיאני: מעצר מתוקשר פוגע באמון הציבור

ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני תקף בוועדה לביקורת המדינה בכנסת את טיפול המשטרה במעצרו המתוקשר. הוא האשים את המשטרה בהדלפה לתקשורת, ואמר "יש לחקור את הנושא בשביל מי שלא יכול לדבר כאן"

ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, התייחס הבוקר (רביעי) במהלך דיון בכנסת שעסק בטיפול המשטרה והתקשורת בחשדות כלפי נבחרי ציבור, למעצרו המתוקשר לפני שמונה חודשים. בדיון שנערך בוועדה לביקורת המדינה, תקף לחיאני החשוד בעבירות בתחום טוהר המידות, את התנהלות המשטרה בעניינו. הוא האשים את המשטרה בהדלפת החשדות נגדו, ואמר: "החוק מגדיר במפורש איסור הדלפה של מידע חקירתי. אבל כל העיתונים היו עם אותו טקסט, אז מישהו רוצה להגיד שזה לא הדלפה מכוונת? מי יכול לדעת שלקחתי עשרות מיליונים חוץ מהמשטרה? יש 19 אזכורים בשבועיים האחרונים. זה לא משהו שאפשר לעצור אותו?"

לחיאני אמר כי לא היה צורך בפשיטה על ביתו וציין כי "אף אחד לא אומר עד הסוף למה זה קרה, אין תחקיר עומק שיסביר את זה. אנחנו חייבים בדיקת עומק, בשביל אותו בוזגלו או אחמד שאף אחד לא יקום בשבילם בכנסת". עוד אמר ראש עיריית בת ים כי "מעצרים מתוקשרים פוגעים באמון הציבור. כולנו רוצים מדינת חוק שהכל שקוף ופתוח. אבל בשביל מה לעלות לבית? בשביל מה להביך מול הילדים? למה להעלות 50 אנשים לתוך הבית שלי? המשטרה היא שותפה שלי... כולם מכירים אותי ויודעים בדיוק מי אני... אליי צריכים לבוא 150 שוטרים? אליי צריך כוננות יימ"מ ויס"מ?"

בסיום דבריו הדגיש לחיאני את הצורך בפיקוח על פעילות המשטרה. לדבריו, "צריך לחקור את ההדלפות האלה. לתת לאנשים תחושה שגם המשטרה שומרת על החוק. מבקר המדינה ואני לא חברים ולא אהובים. הרבה חקירות עשו לי, אז יש אפשרות להתנהל אחרת. מבקר המדינה הוא שליח ציבור, אז מה ההבדל בינו למשטרה? אפשר להתנהל אחרת, בדרך שמכבדת את החוק. מה שאני מבקש מהוועדה הזו זה שייכנס המבקר ויבדוק למה זה קורה, ושייתן הנחיות למנוע את ההדלפות. אני לא נהניתי מחזקת החפות שלי. הבית הזה תפקידו לתת כוח לחוק. בגלל זה אנו יושבים פה".

"גורמים חיצוניים למשטרה קראו לתקשורת"

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) ציין כי הוא סבור כי "גורמים בעלי אינטרס, חיצוניים למשטרה, ארגנו את התקשורת במקרים רבים. אני מאמין שגם במקרה הזה". לדבריו, "ההליכים כלפי אנשי ציבור לוקים בחוסר שקיפות. צריך הודעה מסודרת. כל פעולה שנוגעת לאיש ציבור צריכה להיות שקופה".

ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', אמר בדיון כי "נוכח שלטון החוק, הבית הזה אחראי על שוויון, על מערכת נורמות ערכיות".

בסוף חודש דצמבר אשתקד, בצעד שנוי במחלוקת שעורר הדים רבים, פשטה המשטרה על ביתו של לחיאני ועל בניין העירייה בבית ים. השוטרים החרימו מסמכים ומחשבים ומנעו מהעובדים להיכנס לבניין. לחיאני נחשד באי סדרים כספיים ומנהל לא תקין. בעקבות כך דנה ועדת הפנים של הכנסת באופן מעצרו של לחיאני. מפכ"ל המשטרה דודי כהן אמר אז כי "המעצר בוצע בניגוד למדיניות ובניגוד להנחיות. בסיטואציה שנוצרה הצוות לא מצא דרך טובה יותר לבצע את המעצר. זה גרם נזק גם לראש עיריית בת ים וגם למשטרה. היינו צריכים לגלות רגישות יתירה, אבל בסוף מבחן הראיות זה המבחן האמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully