וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים לגנוב מהצרפתים

לרגל יום הבסטיליה, הלא הוא חג העצמאות הצרפתי, וואלה! חדשות ליקטה את כל היתרונות שבלהיות אזרח טרי-קולור, אפילו אם חלקם נשמעים כמו אסונות

הגברת הראשונה

נישואי הבזק של ניקולא סרקוזי וקרלה ברוני העלו את רף היופי של נשות מנהיגים לשיאים חדשים. המחשבה על כך שתצטרכנה לעמוד לצידה של הדוגמנית המצליחה/זמרת בינונית בעת צילומים משותפים, בוודאי הדירה שינה מעיניהן של גברות ראשונות אחרות ערב ביקורים ממלכתיים של הצמד מהאליזה. מפולה ועד שרה, מתי לנו תהיה גברת ראשונה שתהיה מושא פנטזיות של מיליוני גברים ברחבי העולם? גם בתחום ה"שיק" קרלה ברוני היא הקרם דה לה קרם. וכשהיא משליכה נעלים, הן בטח מהקולקציה האחרונה של כריסטיאן לובוטין.

שיק

אחד הדברים הראשונים שצדים את עינך ביציאה מנמל התעופה הוא השיק הצרפתי. אותו סגנון לבוש שיש לתושבים מכל שכבות האוכלוסייה, ללא קשר לכסף. וזה לא נגמר רק בבגדים, זה גם המטפחת הקשורה בנון שלנטיות, הסיכה שמסיטה את מספר קצוות השיער המדויק מהפנים, התיק, שמתאים לרצועת השעון. צרפתי שמכבד את עצמו לעולם לא יסתובב כשאצבעות רגליו השעירות מבצבצות מסנדלים תנכיות, ורצועות החזייה של הצרפתייה לעולם יראו אור יום מתחת לחולצת הקולר שלה והאקססוריז המדויקים שמונחים עליה. בניגוד אלינו למשל, אצל הצרפתים הסטייל תמיד נראה חסר מאמץ.

זרים בספורט

תשכחו לרגע מהכישלון המחפיר במונדיאל האחרון. הוא נבע בעיקר מניהול שערורייתי של ההתאחדות המקומית וממאמן חלש שנשאר בתפקידו 4 שנים יותר מדי. למרות זאת, צרפת היא עדיין מעצמת כדורגל בעיקר בזכות המהגרים ששוטפים אותה. בזמן שבישראל רודפים, אוסרים ומגרשים אותם, הצרפתים רותמים את הפוטנציאל להצלחה ספורטיבית. הכדורגלנים, הכדורסלנים והאתלטים המובילים הם מהגרים ובני מהגרים. הנבחרת שהביאה את הגביע ב-98' הורכבה מזידאן, תוראם, הנרי ועוד שמות רבים שבישראל היו מתעוררים לקול דפיקות בדלת של אנשי יחידת עוז.

הפרדוקס הצרפתי

חוקרים רבים ניסו לאורך השנים לעמוד על תופעת "הפרדוקס הצרפתי" – איך זה שאומה שלמה שעשויה מחמאה, לא מתפגרת מהתקפי לב יותר מכולם? הדיאטה הצרפתית מורכבת ממאכלים עתירי כולסטרול – מהפואה גרא, דרך קדירות הבשר ועד למאפים עתירי החמאה והגבינות השמנות. למה להם זה עובד? התשובה, כך התברר מצויה בכוס היין האדום שמלווה את הארוחה. מחקרים נוספים גילו כי קליפות הענבים רוויות נוגד חמצון המנטרל את השפעת הכולסטרול הרע. ואיך הם לא משמינים מזה? זה, מון שרי, סתם לא נכון. סטטיסטיקות עדכניות מראות שגם הצרפתים כבר נראים פחות כמו באגט ויותר כמו בריוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חמאה

על באגט טרי ומתפצח בפה, רגע אחרי צמצום הרוטב או כנוזל טיגון לסטייק פילה במחבת כבדה. הצרפתים אינם מתביישים להגדיר את עצמם באמצעות החטא הבריאותי שמאיים על העורקים של גלובוס שלם. החמאה הצרפתית אינה מופחתת שומן או חלילה לבנבנה. מדובר בפצצת כולסטרול שיכולה להרוג ספורטאי אולימפי במריחה בודדת, אבל לפחות הוא ימות עם טעם טוב בפה. בניגוד ללמה שנהוג לחשוב, הצרפתים אינם האומה מספר אחת בצריכת חמאה (זו דווקא הודו) אבל אין מי שתרם לקדושת החמאה כמו אוכלי רגלי הצפרדע.

המקלחת הצרפתית

ישראל מתייבשת, יש בצורת, צריך להיכנס למשמעת מים - כל הסימנים מעידים שהגיע הזמן לעשות מהפיכה צרפתית בהיגיינה האישית. אז לפני שהפנים של רננה רז מתקלפים לחלוטין, קצצו את שהות הממושכת מתחת לטוש והסתפקו במקלחת הצרפתית, הלא היא שטיפה קלה מתחת לבית השחי והתזת בושם לכיסוי הארומה. עמיתכם לעבודה ובני זוגכם אולי לא יהיו מרוצים מכך, אבל האף האנושי מתרגל לכל דבר.

המנון לוחמני - "המארסייז"

להילחם הם לא ממש יודעים (לפחות לא מאז נפוליאון), אבל איזה המנון עם סכין בין השיניים יש לצרפתים! "אל הנשק אזרחים", הם שרים בגאווה. "דגל מוכתם בדם הונף", הם מזמרים עם דמעות בעיניים. כמובן שאין לזה ממש כיסוי במציאות. היטלר גילה מהר מאוד ב-1940 שהנשק הצרפתי הנפוץ ביותר הוא הדגל הלבן, אבל לשיר הם יודעים בלהט וכל מי שרוצה המנון מלא פאתוס ופטריוטיות חייב להקשיב בקנאה.

בתמונה: ותיקי מלחמת העולם ה-II שרים את ההמנון הצרפתי בציון יום הפלישה לנורמנדי.

מהומות זרים

גם להשתולל ברחובות צריך לדעת, ואין מי שיודע זאת טוב יותר מהצרפתים. השיא נקבע בשנת 2005 אז יצאו לרחובות פריס אלפי צעירים ממוצא אפריקאי-מוסלמי והתנגשו עם כוחות משטרה לאחר טענות כי שני צעירים התחשמלו למוות בזמן שברחו מהמשטרה. במהרה התפשטו המהומות לשאר צרפת ובמשך חודש ימים בערה הרפובליקה מדי לילה. למרות הנזקים האדירים לרכוש (בעיקר מכוניות שרופות) וחיי אדם, היה גם מי שהרוויח מהאינתיפאדה האירופאית, שר הפנים דאז ניקולה סרקוזי קנה את עולמו בעמידה הנחושה נגד הפורעים וסלל דרכו לארמון הנשיאות.

חופשה

יש מעט מאוד דברים קדושים יותר בצרפת מהחופשה השנתית, הלא היא, ה"ווקאנס". לצרפתים יש בממוצע 37 ימי חופשה בשנה והם מנצלים אותם באדיקות. רוצים שטכנאי אינטרנט יבוא לביתכם באוגוסט? התקלקל לכם המזגן? תצטרכו לחכות. כולם בחוף, או בהרים, או איפשהו חוץ מבעבודה, אם אפשר לקרוא ל-35 שעות בשבוע שהם מקדישים לעשיית כסף "עבודה".

האיסור על לבישת בורקה

הצרפתים עשו לעצמם מנהג להטיף לכל העולם על סובלנות ואחוות עמים אבל יש דברים שאי אפשר לסבול. כזו היא המחשבה שאישה מוסלמית תעטוף עצמה בבד עבה שיסתיר את פניה. "במדינה שלנו, איננו מסכימים שנשים יהיו כלואות מאחורי מסך" נאם בהתרגשות סרקוזי מול חברי הפרלמנט וצרפת העבירה חוק מיוחד נגד רעלות במוסדות חינוך ציבוריים. למרות שלל האינטרסים הצרפתיים בעולם המוסלמי יודעים שיש דברים אתם לא מתעסקים. אם אי אפשר לראות פנים יפות של אישה (ובאותה הזדמנות גם להטריד אותה מינית בחן) מה הטעם בחיים האלו בכלל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully