וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: נרחיב את מאגר הדירות לזוגות צעירים

ועדת השרים לרפורמה במינהל מקרקעי ישראל החליטה כי תכניות בנייה חדשות שיוגשו לאישור יצטרכו לכלול 20% של דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים. נתניהו: "ישנן היום אוכלוסיות רבות שידן אינה משגת לרכוש דירה"

ועדת השרים לרפורמה במינהל מקרקעי ישראל אישרה אמש(שלישי) שורה של צעדים שיביאו, לדבריה, להגדלה משמעותית במספר יחידות הדיור שישווקו לציבור.

בין היתר, החליטה הוועדה לקדם פיתוח מואץ של קרקע למגורים לאורך צירי התחבורה בגליל ובנגב. זאת במטרה לעודד תושבים לעבור לאזורים אלו, אשר בעזרת תשתיות התחבורה העתידיות יוכלו להגיע במהירות למרכז. בנוסף, הוחלט להגדיל את התכנון והשיווק על יחידות של בתים צמודי קרקע, במטרה למשוך לאזורים הללו אוכלוסייה איכותית ולספק איכות חיים גבוהה לתושבים.

כמו כן, בעקבות המחסור בהיצע בדירות קטנות, המקשה על זוגות צעירים לרכוש את דירתם הראשונה, החליטה הוועדה שהתוכניות החדשות שמוגשות לוועדות המחוזיות, והתוכניות המוגשות על ידי מנהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, יכללו 20% של דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים. בנוסף, החליטה הוועדה לאפשר לוועדות המחוזיות להגדיל את מספר הדירות המיועדות לזוגות צעירים, בתוכניות תקפות, גם אם תוכניות המתאר המקוריות לא קבעו זאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר עמד בראש הוועדה, ציין כי ההחלטות הן בשורה לזוגות הצעירים ולאלו הרוצים לשפר את רמת חייהם. לדבריו, "בשל עליית מחירי הדיור בישראל, ישנן היום אוכלוסיות רבות שידן אינה משגת לרכוש דירה. מטרת ההחלטות שהתקבלו היום היא להגדיל את היצע הדיור ולהרחיב את מאגר הדירות הזמינות והמתאימות לזוגות הצעירים. ההחלטה שמה דגש מיוחד על תכנון בגליל ובנגב, לאורך צירי התחבורה הנפרשים שם, במטרה ליצור דיור איכותי, שימשוך אוכלוסייה איכותית לאזורים הללו".

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס אמר כי "ההחלטות שהתקבלו יש בכוחן לשנות באופן מהותי את הגדלת היצע הדירות באזורי הביקוש. ההחלטות בעניין הגדלת היצע הדירות הקטנות לזוגות צעירים, מחזקות את מדיניות הגדלת השיווקים של קרקעות לדיור על ידי מנהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, כפי שהייתה בשנה האחרונה. הגדלת ההיצע מהווה את הגורם המרכזי לאורך זמן שיכול להוזיל את מחירי הדירות עבור הזוגות הצעירים".

עדכון ראשון: 21:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully