וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה על דו"ח איילנד: לא תקלה, אלא פשע

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו התייחס לדו"ח הוועדה שבדקה את פעולות צה"ל באירוע ההשתלטות על המשט לעזה, ואמר כי "זה חיובי שהודו בכך שנעשו טעויות, אבל מה שיש כאן הוא פשע"

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו הגיב הערב (שלישי) לפרסום דו"ח הוועדה בראשות האלוף במיל' גיורא איילנד, שבדקה את פעולות צה"ל באירועי ההשתלטות על המשט לעזה. בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP דווח, כי דאווט אולו אמר, כי "זה חיובי שהם לפחות הכירו בכך שנעשו טעויות. מאחר שהם מודים שטעו, אנו מצפים שיפעלו כנדרש. מה שיש לנו כאן הוא פשע, לא תקלה".

עוד אמר שר החוץ הטורקי, כי "נעקוב בדריכות אחר הפעולות שישראל תנקוט בעניין השגיאות שנעשו, ואנו מצפים כי ועדה בינלאומית תכיר בשגיאות האלה ". הוא הדגיש, כי טורקיה מתעקשת על הקמת ועדת בדיקה בינלאומית לאירועי המשט לעזה, במהלכם נהרגו שמונה אזרחים טורקים ואדם בעל אזרחות כפולה, טורקית-אמריקאית.

דו"ח ועדת איילנד לחקר פעולות צה"ל באירועי ההשתלטות על המשט לעזה פורסם אתמול לאחר שהוצג בפני שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי. ראש ועדת המומחים שמינה הרמטכ"ל, האלוף (במיל.) גיורא איילנד, אמר עם פרסום הדו"ח כי "לא היו תקלות ולא היו התרשלויות מצד הצבא, אולם היו שגיאות מקצועיות רבות, שחלקן נעשו גם בדרגות הבכירות, שהביאו לתוצאות כפי שכולנו מכירים". בדו"ח לא כלולות מסקנות אישיות, אולם את מירב חיצי הביקורת סופגים בעלי הדרגות הגבוהות, בעיקר בחיל הים ובאגף המבצעים בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully