וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בניית יחידות דיור חדשות בפסגת זאב

שבוע אחד בלבד חלף מאז ביקורו של רה"מ נתניהו בוושינגטון וכבר אושרה בירושלים בנייה בשכונה מעבר לקו הירוק. חבר הוועדה: נמשיך לתכנן ולבנות בכל השכונות בעיר ולא נאפשר התערבות של גורמים חיצוניים

הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים אישרה אמש (שני) בנייה של 32 יחידות דיור בשכונת פסגת זאב שבצפון העיר, בשטח שנמצא מעבר לגבולות הקו הירוק. בקול ישראל דווח כי בשבוע הבא עתידה הוועדה לדון באישור תכנית נוספת לבנייה של עשרות יחידות דיור בשכונה. האישור ניתן לאחר מספר דיונים בבקשה לבנייה במקום, ולאחר שחברי הוועדה דחו את ההתנגדויות בעניין. בעקבות ההחלטה, כבר מחר יוכלו הדחפורים לעלות על השטח ולהתחיל בפעולות הראשונות לבנייה.

אלישע פלג, חבר הוועדה מטעם הליכוד אמר לגלי צה"ל: "נמשיך לתכנן ולבנות בכל השכונות בעיר ולא נאפשר התערבות של גורמים חיצוניים". סיעת מר"צ בעיריית ירושלים הודיעה כי היא מגנה את החלטת הוועדה. "עיתוי המהלך חסר רגישות כלפי הפלסטינים, דווקא בשעה שצריך לעשות כל מאמץ כדי לחזור למשא ומתן ישיר", אמר חבר המועצה מאיר מרגלית שציין עם זאת כי ברור לכל הצדדים שבכל הסכם עתידי פסגת זאב תהיה תחת ריבונות ישראלית.

ההצבעה בנושא בוועדה נדחתה מספר פעמים לאחרונה, לקראת ביקורו בשבוע שעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, עקב לחצים מצד גורמים מדיניים שחששו ממשבר עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. בחודש מרץ פורסם כי הממשלה אישרה את בנייתם של 600 יחידות דיור בפסגת זאב שבמזרח ירושלים. בארה"ב מיהרו לבקר את ההחלטה וכינו אותה "צעד לא מועיל", כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "הבענו את חששנו הכבד מול ממשלת ישראל כי פעילות מסוג זה, במיוחד בשעה שאנחנו מנסים לחדש משא ומתן משמעותי, כצעד מזיק הפוגע באמון בין בצדדים", אמר אז דובר מחלקת המדינה פיליפ קראולי.


עדכון ראשון - 20:07 12.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully