וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגמים ביפן: תבוסה למפלגת השלטון בבחירות

חודש לאחר שהחליפה את ראש הממשלה בניסיון לצבור מומנטום לקראת הבחירות לבית העליון של הפרלמנט, מפלגת השלטון ככל הנראה תיאלץ ללכת לאופוזיציה

מפלגת השלטון ביפן ספגה מפלה קשה והפסידה את יתרונה בבית העליון של הפרלמנט. כך עולה ממדגמים, שממצאיהם פורסמו אחר הצהריים (ראשון). הבחירות נתפסו כמבחן רציני לממשלה, שזכתה לפני עשרה חודשים בניצחון היסטורי לאחר כמעט 50 שנות שלטון של המפלגת הליברל-דמוקרטית השמרנית. אך מאז היא סבלה מירידה בתמיכה. לפי ממצאי המדגמים, מפלגת ה-DPJ צפויה לזכות ב-47 מושבים בלבד מתוך 121 המושבים שעמדו לבחירה - פחות מ-50 המושבים שהמדגמים צופים לליברל-דמוקרטים.

עד היום שלטה ה-DPJ בשני הבתים של הפרלמנט, אולם כעת היא תזדקק לשותפים. עם פרסום המדגמים, אמר מזכ"ל המפלגה כי אין בכוונתו לבקש ממפלגת האופוזיציה להיכנס לקואליציה. אולם ייתכן שהמפלגה תבקש ממפלגות האופוזיציה לתמוך בה בכל הצבעה לגופו של עניין.

נאוטו קאן, ראש הממשלה, נכנס לתפקידו בחודש שעבר לאחר הדחתו של יוקיו האטויאמה, בניסיון לחזק את הממשלה לקראת הבחירות. במהלך מערכת הבחירות הוא דיבר על אפשרות כי יועלה מס הקנייה בניסיון לקצץ את הגירעון הכבד במדינה, נושא שעורר מחלוקת רבה בקרב היפנים.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully