וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנים לטבח בסרברניצה: הקורבנות נקברים

15 שנים לאחר הטבח בסרברניצה, האסון הגדול ביותר על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה, ייקברו 775 מקורבנותיו שזוהו לאחרונה

עשרות אלפים מציינים היום (ראשון) 15 שנים לטבח בסרברניצה, במהלכו נהרגו יותר מ-7,000 גברים וילדים מוסלמים בידי כוחות סרבים. זהו הפרק האפל ביותר במלחמה שהביאה לפירוקה של יוגוסלביה במהלך שנות ה-1990, והאסון החמור ביותר על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

קבורת 775 קורבנות הטבח בסרברניצה שזוהו לאחרונה. רויטרס
775 מהקורבנות שזוהו לאחרונה ייטמנו ליד כ-3,000 הגופות שכבר נקברו/רויטרס

בטקס מיוחד שייערך בבית הקברות פוטוקארי סמוך לסרברניצה ייטמנו 775 גופות קורבנות שזוהו לאחרונה, לצד כ-4,000 הקורבנות שכבר נקברו. נשיא בוסניה בוריס טאדיץ' וראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן צפויים להשתתף בטקס.
בצעד יוצא דופן העביר הפרלמנט הסרבי החלטה בחודש מרץ המביעה התנצלות על הטבח, וטוענת כי השלטון בבלגרד היה צריך לעשות יותר כדי למנוע את הטרגדיה.

נשיא סרביה אמר כי השתתפותו בטקס היא "צעד של פיוס ובניית גשר בין האומות של יוגוסלביה לשעבר". אולם נוכחותו היא נושא כאוב לניצולים רבים, שטוענים כי ראטקו מלאדיץ', שהואשם באחריות לטבח בידי בית המשפט לפשעי מלחמה, עדיין לא הובא לדין ומסתתר, ככל הנראה בסרביה.

לציון יום השנה אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי הטבח היה "טרגדיה שלא תתואר", והוסיף כי יש להביא לדין את מבצעיו. ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כינה את האסון "פשע שבייש את אירופה".

קבורת 775 קורבנות הטבח בסרברניצה שזוהו לאחרונה. רויטרס
בני משפחה של הקורבנות שנקברו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully