וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המוסד הרג את הסוכן הכפול המצרי?

ערב פתיחת חקירה חדשה על נסיבות מותו של אשרף מרוואן, איש העסקים המצרי שהואשם בריגול כפול למען ישראל ומצרים, טוענת אלמנתו כי סוכני מוסד דחפו אותו ממרפסת ביתו

האם אשרף מרוואן נדחף אל מותו ממרפסת דירתו בלונדון על ידי סוכני מוסד?. השבוע תיפתח בלונדון חקירה אודות נסיבות מותו של אשרף מרוואן, הסוכן הבכיר ביותר שפעל במצרים למען ישראל, שנפל למותו בקיץ 2007. בראיון ראשון לעיתון בריטי שמתפרסם היום (ראשון) ב"אובזרבר", טוענת אלמנתו מונה נאצר, בתו של נשיא מצרים לשעבר, כי סוכני מוסד דחפו את בעלה אל מותו.

לדבריה, בימים לפני מותו טען מרוואן כי חייו נמצאים בסכנה. אחרי מותו גילתה המשפחה כי טיוטת ספר הזיכרונות שכתב, בו הוא איים לחשוף את סודות סוכנויות המודיעין במזרח התיכון, נעלמה מחדר העבודה שלו. החקירה החדשה צפויה להימשך לפחות שלושה ימים, ובמהלכה יעידו קציני משטרה ושותפיו העסקיים של מרוואן.

"חקירה רשלנית"

נאצר, אחת משתי בנותיו של הנשיא המצרי גמאל עבד-אל נאצר, היתה נשואה למרוואן במשך 40 שנים. בראיון שנערך בביתה בקהיר, היא סיפרה ל"אובזרבר" כי בעלה גילה לה שמתנקשים עוקבים אחריו תשעה ימים לפני מותו. היא מאמינה כי הוא ככל הנראה נרצח בידי סוכני מוסד.

נאצר גם מתחה ביקורת על החקירה המרושלת, לטענתה, שמשטרת לונדון ערכה לגבי מותו של מרוואן. לדוגמא, החוקרים איבדו את הנעלים שנעל בזמן מותו, והיו יכולים לספק ראיות די.אנ.איי חשובות שיוכיחו אם הוא נפל או קפץ, אל מותו מהקומה החמישית בבניין מגוריו. זאת מכיוון שהוא סבל ממחלה שלא אפשרה לו להרים את רגליו לגובה של יותר מסנטימטרים ספורים ללא עזרה. "אם הוא טיפס מעל המעקה שהיה בגובה של מטר, היו צריכם להיות סימנים על הנעליים", היא אמרה. לאחר חקירה קצרה קבעה המשטרה כי אין ראיות פליליות בנסיבות מותו.

סוכן כפול

אשרף נחשב לבכיר המרגלים הישראליים במצרים, שהזהיר את ישראל לפני מלחמת יום כיפור. לאחר מותו עלו טענות מצד נשיא מצרים חוסני מובארק ומצד ראש אמ"ן בתקופת מלחמת יום הכיפורים אלי זעירא, כי מרוואן היה למעשה סוכן כפול שסיפק מידע שגוי לישראלים.

נאצר סיפרה לעיתון כי ב-2003 היא התעמתה עם בעלה לגבי מעורבותו במלחמת יום הכיפורים אך הוא הכחיש שהיה לו קשר ישיר לסוכני מוסד באותה תקופה. אולם, מאז מותו קציני מודיעין מצרי סיפרו לה שהוא אכן סיפק לישראלים מידע שגוי. עם זאת, היא לא מרגישה שבעלה שיקר לה. "בעלי היה גיבור ששירת את ארצו. הוא רק עשה את מה שביקשו ממנו באופן מושלם", היא אמרה.

בני משפחתו טוענים שביום מותו מרוואן היה עסוק בעבודה על זיכרונותיו. "אני מאמינה שהפורצים לקחו אותו לחדר השינה, הרביצו לו והשליכו אותו מהחלון מעל המעקה. מישהו מהמרפסת בקומה הרביעית העיד במשטרה שהוא שמע אותו צועק לפני שנפל. האם אנשים שמתאבדים צועקים לפני שהם נופלים?" שאלה נאצר.

לדבריה, בני הזוג ציפו לחופשה עם נכדיהם וערכו תכניות לטווח הארוך והקצר. "הוא היה מאושר. היינו מאושרים. אין סיכוי שהוא הרג את עצמו", היא אמרה. "זה כל כך כואב לחשוב על בעלך נזרק מהמרפסת. זה נורא. אני מדברת על זה בפעם הראשונה בגלל שהאמת צריכה לצאת לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully