וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן לממשלת קאן בבחירות לבית העליון ביפן

כעשרה חודשים אחרי שעלתה לשלטון בניצחון היסטורי בבחירות, עומדת מפלגת ה-DPJ למבחנה הראשון. הממשלה זקוקה לניצחון בבחירות לבית העליון על מנת לבסס את שלטונה ולבצע צעדים לקיצוץ הגירעון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אזרחי יפן משתתפים היום (ראשון) בבחירות לבית העליון בפרלמנט, שנתפסות כמבחן חשוב ל"מפלגה הדמוקרטית של יפן" (DPJ) עשרה חודשים לאחר עלייתה ההיסטורית לשלטון בשנה שעברה.

ממשלתו של נאוטו קאן – המנהיג החמישי של יפן בשלוש השנים האחרונות – סובלת מירידה בתמיכה, במיוחד לאחר שהיא העלתה את האפשרות להעלות את המע"מ על מנת לרסן את הגירעון. אתמול הוא אמר לתומכיו כי יש להימנע מהתמוטטות כלכלית.

קאן מונה בחודש שעבר לראש הממשלה במקום יוקיו האטויאמה, לאחר שסקרי דעת קהל הראו כי ה-DPJ וחברותיה לקואליציה עלולות לאבד את הרוב שלהן בבית העליון. בבחירות לבית התחתון שנערכו בשנה שעברה ניצחה מפלגתו של קאן את מפלגת השלטון הוותיקה LDP, תוך שהיא מבטיחה להעביר לידיה יותר סמכויות מידי הבירוקרטיה, ולהתמקד בהגדלת הצמיחה. היא זקוקה לרוב בבית העליון כדי לבסס את שלטונה ולהימנע מקיפאון פוליטי, שיקשה עליה להוציא לפועל את צעדיה לקיצוץ החוב הציבורי, שהוא מהגדולים בקרב המדינות המפותחות.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully