וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ביל קלינטון ביקש לבקר את שליט בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.7.2010 / 9:48

גורמים פלסטינים מסרו לסוכנות הידיעות האיטלקית כי נשיא ארה"ב לשעבר נענה לבקשת נתניהו לשמש שליח מיוחד למען שחרור שליט. חמאס: "לא קיבלנו פנייה, אך מוכנים לעמוד בקשר עם כולם"

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון הודיע לגורמים ברצועת עזה שהוא מעוניין להגיע לעזה ולבקר את החייל החטוף גלעד שליט - כך דיווחו (ראשון) גורמים פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' לסוכנות הידיעות האיטלקית. המקורות מסרו שקלינטון, שהתבקש על ידי ראש הממשלה נתניהו לתווך במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, מנהל מגעים עם עזה, אולם המקורות העריכו כי הסיכוי שיבקר את שליט הוא נמוך מאד.

בקשתו של קלינטון מגיעה לאחר שבפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא לשעבר, במהלך ביקורו בארה"ב, ביקש נתניהו להתערב למען שחרורו של שליט ולהפוך לשליח מיוחד, כפי ששימש בפרשת העיתונאיות האמריקאיות שנעצרו בצפון קוריאה.

קלינטון היה מעורב בשחרור שתי העיתונאיות שנישבו בצפון קוריאה בקיץ 2009 . השתיים, יונה לי ולורה לינג, עבדו עבור רשת הטלוויזיה של סגנו לשעבר אל גור, "קארנט טי.וי". לינג ולי נעצרו ביוני 2009 בעת שצילמו סרט דוקומנטרי בגבול סין-צפון קוריאה. הן נידונו ל-12 שנות מאסר עם עבודה בפרך לאחר שהורשעו בכניסה לא חוקית למדינה. לאחר 140 יום, הן זכו לחנינה משלטונות צפון קוריאה בעקבות ביקור קצר של קלינטון בפיונגיאנג.

לא התקבלה עדיין בקשה מקלינטון

ממשלת חמאס ברצועת עזה הבהירה כי לא קיבלה עד כה שום בקשה מקלינטון לבקר ברצועת עזה. ממלא מקום שר החוץ, ד"ר אחמד יוסוף, אמר כי ממשלתו מברכת על כל מאמץ שעשוי "לחשוף את פשעי הכיבוש נגד תושבי הרצועה" והבהיר כי חמאס מוכן לעמוד בקשר עם כל העולם. "אנחנו מנהלים מגעים עם גורמים מערביים כדי לעדכנם במצב הסבל של העם הפלסטיני", הוסיף.

בכיר חמאס חליל אל-חייה אמר אתמול כי שליט לא ישוחרר עד שישראל תמלא אחר דרישות חמאס. אל-חיה אמר עוד כי המודיעין הישראלי מנסה לאסוף מידע על מיקומו של שליט: "כל מאמציה של ישראל ייכשלו עד ששליט ישוחרר מרצונו של חמאס כאשר ישראל תשחרר אסירים פלסטינים", אמר. הוא הוסיף כי חמאס מוכן לנהל "משא ומתן רציני" עם ישראל על מנת לגבש את ההסכם עם ישראל במסגרתו גלעד שליט ישוחרר בתמורה לאסירים פלסטינים.

שלשום נפגשו הוריו של החייל החטוף עם ראש הממשלה ורעייתו, בנימין ושרה נתניהו, במעונו של ראש הממשלה בירושלים, שם ככל הנראה עדכן נתניהו את הזוג שליט בשיחות שניהל בעת ביקורו בארה"ב בנוגע לבנם. ביציאתו מהפגישה אמר אביו של גלעד, נעם, כי אין ביכולתו למסור מידע על תוכן הפגישה, עם זאת ציין כי ראש הממשלה והנשיא אמריקאי ברק אובמה שוחחו על מצבו של גלעד. "לא קיבלנו שום בשורה שתרגיע אותנו", אמר נעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully