וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: אינגריד בטנקור תובעת את המדינה

הפוליטיקאית הקולומביאנית אינגריד בטנקור, שנחטפה והוחזקה במשך 6 שנים בשבי המורדים, תובעת את המדינה על נזק נפשי ואובדן הכנסות. משרד ההגנה: "תביעה מפתיעה ומטרידה"

הפוליטיקאית הקולומביאנית אינגריד בטנקור, שבילתה יותר משש שנים בשבי המורדים בטרם שוחררה על ידי הצבא, תובעת כעת את מדינת קולומביה על החטיפה, כך נמסר אמש (שישי) ממשרד ההגנה הקולומביאני.

בטנקור תובעת 6.8 מיליון דולרים מהמדינה בגין מתח נפשי שנגרם לה וכן אובדן הכנסות במהלך שנות השבי בהן הוחזקה ביער על ידי המחתרת המרקסיסטית FARC. ממשרד ההגנה נמסר, כי לבטנקור אין כל סיבה להאשים את המדינה בחטיפתה.

"משרד ההגנה מופתע ומוטרד מהבקשה, בעיקר בשל המאמצים הנלהבים של כוחות הביטחון בתכנון וביצוע מבצע החילוץ. נשים וגברים בכוחות הביטחון סיכנו את חייהם למען שחרור החטופים במבצע לו אינגריד בטנקור קראה 'מושלם'", נמסר בהודעה ממשרד ההגנה.

בטנקור נחטפה ב-2002 בעת שניהלה מירוץ לנשיאות קולומביה. בכירים בממשל הזהירו אותה שלא תיכנס לאזור הכפרי בו נחטפה, בשל עימותים בין כוחות הביטחון וארגוני המורדים במקום. בשנת 2008 היא שוחררה עם 14 חטופים נוספים במבצע של צבא קולומביה.

עדכון ראשון: 22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully