וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "עוד יש סיכוי לפיתרון מול אירן"

שר החוץ הטורקי אמר כי ארצו תמשיך ותפעל להשגת פיתרון דיפלומטי למשבר בין אירן למערב סביב תכנית הגרעין האירנית. "על אירן לנהוג ביתר שקיפות ופתיחות"

"טורקיה עדיין רואה סיכוי למימוש עסקת חילופי האורניום עם אירן כפי שבוכם איתה בחודש מאי", כך אמר אמש (חמישי) שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו. "הסכם טהרן מת, כעת הוטלו על אירן סנקציות חדשות, אך עדיין יש סיכוי לבצע החלפת אורניום על בסיס הסכם טהרן. חייבים לנצל אפשרות זו", אמר דאווט אולו.

דאווט אולו המשיך ואמר כי על אירן "לנהוג ביתר שקיפות ופתיחות". עוד קרא השר למדינות המערב ולמועצת הביטחון לתת סיכוי לאופציה הדיפלומטית ולא לנקוט בגישה לעומתית. "טורקיה תמשיך לעבוד כדי להשיג פיתרון דיפלומטי", אמר. "אנחנו לא רוצים התערבות זרה באזורנו, לא רוצים סנקציות ולא רוצים נשק גרעיני באזור".

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס לניסיונות טורקיה לתווך בנושא הגרעין האירני, וכינה אותם "אומללים". אך הוסיף כי הוא מבין את העניין שיש לטורקיה בנושא, בהיותה כוח עולה ושכנה של אירן.

ביום רביעי אמר ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן כי הסנקציות עשויות להאט את ההתקדמות הגרעינית של אירן. "אנחנו לא יכולים להגיד שלסנקציות לא תהיה שום השפעה", כך ציטטה סוכנות הידיעות האירנית ISNA את עלי אכבר סאלחי. "אולי הן יאטו את העבודה, אבל הן לא ימנעו אותה. זה בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully