וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פריצת דרך לחיסון למחלת האיידס

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי מדענים אמריקאים גילו בגופו של גבר בן 60 נוגדן רב עוצמה המנטרל 91% מזני נגיף האיידס. כעת נשאלת השאלה האם יצליחו המדענים להפוך את הנוגדן לחיסון אפקטיבי

פריצת דרך במאבק בנגיף האיידס: צוות של מדענים אמריקאים גילו שלושה נוגדנים רבי עוצמה לנגיף האיידס. החזק שבהם מנטרל 91% מזני הנגיף, יותר מכל נוגדן אחר שנמצא עד כה. כך דווח אמש (חמישי) ה"וול סטריט ג'ורנל".

הנוגדנים נמצאו בגופו של גבר בן 60, מיוצרים על ידי גופו באופן טבעי. החוקרים סרקו את גופו ומצאו ש-12 תאים ייצרו את הנוגדנים. כעת האתגר העומד בפניהם הוא ייצור חיסון או שיטה אחרת שתגרום לבני אדם אחרים לייצר את הנוגדנים.

למרות הממצאים המבטיחים, גרי נייבל, מבכירי המדענים המעורבים במחקר, צופה כי יחלוף זמן מה בטרם המחקר יניב הצלחות קליניות. הסתייגויות נוספות שיש לקחת בחשבון, הן שחלפו שנים רבות עד שגופו של הנבדק החל לייצר את הנוגדנים החזקים. משמעות הדבר היא שייתכן שהמדענים יצטרכו לנקוט באמצעים בכדי להאיץ את התהליך.

בסוף שנת 2008 למעלה מ-33 מיליון בני אדם ברחבי העולם היו נשאים של נגיף האיידס, ובאותה שנה 2.7 מיליון נוספים נדבקו בנגיף. בשנה שעברה הגיעו ממצאים ראשוניים לגבי האפקטיביות של חיסון למחלה. החיסון הוריד את הסיכוי להידבק בכ-30%, אך לא ברור האם התוצאות היו מובהקות.

עדכון ראשון 22:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully