וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הקפאת הבנייה: "עשינו מספיק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל בניו יורק אם יאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות והשיב: "אני חושב שעשינו מספיק, בואו נתחיל בשיחות". הנשיא אובמה על נתניהו: "הוא מבין שחלון ההזדמנויות לשלום צר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז אמש (חמישי) בדברים שאמר בוועדה ליחסי החוץ של האו"ם בניו יורק כי לא יאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות לאחר מועד פקיעתה בספטמבר. כשנשאל נתניהו על ההקפאה השיב: "אני חושב שעשינו מספיק. בואו נתחיל בשיחות".

נתניהו, שנפגש ביום שלישי עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בוושינגטון, התראיין אמש לרשת CNN ואמר כי הוא מוכן לדון בעתיד ההתנחלויות "באופן מיידי", אם הפלסטינים יפתחו בשיחות ישירות עם ישראל. כשנשאל על הארכת תקופת הקפאת הבנייה בשטחים, השיב כי הגיע הזמן שהפלסטינים יחדלו להעמיד תנאים מקדימים לפני שיחות ישירות. "בואו רק נגיע לשיחות, ואחד מהנושאים עליהם נדון בתחילה הוא נושא ההתנחלויות, זה מה שבכוונתי לעשות".

גם נשיא ארה"ב אובמה התייחס לתהליך המדיני, בראיון שהעניק הערב לערוץ 2. "היתה לי פגישה מצוינת עם ראש הממשלה נתניהו. אני חושב שהוא מבין שיש לפנינו חלון הזדמנויות צר למדי לשלום. קיבלתי את הרושם שהוא לא מעוניין רק בכסא או בעמדה, אלא הוא מעוניין להיות מדינאי ולהביא את מדינתו לנתיב רציני יותר", אמר הנשיא האמריקאי.

"בצד הפלסטיני, אני חושב שמנהיגים מתונים כמו אבו מאזן ופיאד מוכנים לעשות ויתורים ולנהל משא ומתן שיכול להוביל לשלום", אמר אובמה. "אבל תקופת הזמן שלהם בשלטון עלולה להיות מוגבלת אם הם לא יצליחו להשיג הישגים עבור העם שלהם. לא תהיה לנו הזדמנות טובה יותר מזו שיש לנו כרגע".

אובמה התייחס גם לחשדנות שמגלה כלפיו חלק מהציבור הישראלי. לדבריו, "ההסבר החלקי לחשדות נובע מהעובדה ששמי האמצעי חוסיין. הסיבה הנוספת היא שפניתי לקהילה המוסלמית ויש המאמינים באמרה: ידידו של אויבי הוא ודאי אויבי. פנייתי לקהילה המוסלמית נועדה להפחית את ההתנגדות ואת הסכנות שמציב העולם המוסלמי, שהוא עוין כלפי ישראל והמערב".

עדכון ראשון: 21:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully