וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה על המשט: "נגן על זכויות אזרחינו"

שר החוץ הטורקי דאווט אולו נפגש עם מקבילו הבריטי וחזר על הדרישות מישראל בעקבות אירועי המשט. "תשעה בני אדם נהרגו במים הבינלאומיים ולכן מדובר בפשע"

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו נפגש היום (חמישי) בלונדון עם מקבילו הבריטי וויליאם הייג. במסיבת עיתונאים משותפת לאחר הפגישה, חזר ואמר דאווט אולו, כי טורקיה מצפה מישראל "שתתנצל ותיקח אחריות על הפשע שביצעה, או שתסכים לוועדת חקירה בינלאומית. אני חושב שזו בקשה צודקת והוגנת מצדה של טורקיה. אם הם לא יסכימו לאחת משתי האפשרויות, לטורקיה תהיה הזכות המלאה להגן על הזכויות של האזרחים שלה".

עוד הוסיף דאווט אולו, כי "מדובר בעניין משפטי. העובדה היא ששמונה טורקים ואמריקאי אחד נהרגו במים הבינלאומיים. אז מדובר בפשע. אנחנו שואלים את השאלה הפשוטה, מי הרג את האזרחים האלה במים הבינלאומיים? הם לא הפרו את ריבונות ישראל או פגעו באזרחיה. אז מי הרג אותם? התשובה ידועה. ואז נשאלת השאלה על איזה בסיס הם נהרגו? כל המדינות החברות בקהילה הבינלאומית מחויבות לחוק הבינלאומי".

שר החוץ הטורקי הדגיש, כי ועדת חקירה פנימית של ישראל איננה באה בחשבון, כיוון שהצד הנאשם לא יכול לשמש גם כשופט וכתובע.

ביום שני אמר שר החוץ אביגדור ליברמן, כי לישראל אין כוונה להיענות לדרישתה של טורקיה ולהתנצל על מותם של תשעה ממשתתפי המשט לעזה. ליברמן הגיב על דבריו של החוץ הטורקי בראיון לעיתון הטורקי "הורייט", לפיהם טורקיה תנתק את קשריה הדיפלומטיים עם ישראל, אם זו לא תתנצל על אירועי המשט, תפצה את טורקיה ותסכים לוועדת חקירה בינלאומית. "אין לנו שום כוונה להתנצל. אנו חושבים שההיפך הוא הנכון", אמר ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully