וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע בסימן השמש העולה

ארצות הברית חגגה השבוע עצמאות, הדלאי לאמה חגג יום הולדת, והנסיכה ההולנדית תקעה בוובוזלה לכבוד הצלחת נבחרת האונרג' במונדיאל

אמריקה היפה

מוושינגטון ועד המים העכורים של מפרץ מקסיקו, חגגו השבוע האמריקאים 234 שנות עצמאות בשלל צעדות ומיצגים צבעוניים. הנשיא אובמה אירח משפחות צבאיות, וזיקוקין בצבעי הדגל האמריקאי האירו את השמים.

בתמונה: דגל ארצות הברית צף במימי חוף באלבמה שזוהמו עקב דליפת הנפט.

שחור על גבי ירוק

המחאה על המחדל המתמשך בטיפול בדליפת הנפט במפרץ מקסיקו הגיעה השבוע גם לאירופה. פעילי ארגון "גרינפיס" הפגינו בוינה, עיר הבירה של אוסטריה, נגד חברת BP.

בתמונה: הפעילים צובעים את הלוגו של חברת BP במילים "נפט הורג".

מתייחדים

בלונדון ציינו השבוע חמש שנים להתקפות הטרור בהן נהרגו 52 בני אדם ונפצעו יותר מ-700. לא נערך טקס אזכרה רשמי, אך רוב המשפחות התכנסו באתר ההנצחה בהייד פארק ובאתרים של ארבעת הפיגועים. מנהיגי דת נוצרים, מוסלמים, יהודים, הינדים, וסיקים, השתתפו בהשקת קמפיין "מונעים שנאה" שמטרתו לעודד תחושת קהילה שתרסן כל ביטוי של פשע שנאה.

נפרדים מענק

כדורסלן העבר מנוט בול הובא למנוחות בגיל 47, וסודאן התעטפה באבל. בול התמודד מזה זמן מה במחלת כליות ובעיות עור, והשבוע סיים את חייו בבית חולים בשארלוטסוויל שבארצות הברית. בול היה מפורסם בזכות מראהו החרגולי וגובהו הרם, 2.31 מטר, ועל אף שלא הצטיין יתר על המידה על הפרקט, נותר זכור גם שנים ארוכות אחרי שפרש, והפך לפעיל למען ארגוני זכויות אדם שונים, בעיקר הקשורים למולדתו השסועה, סודאן.
בתמונה: ארונו של בול מורד לקברו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תנו לשמש לעלות

מטוס ניסוי חד-מושבי, המונע רק על ידי אנרגיית השמש, עשה השבוע היסטוריה כשהשלים טיסה שכללה לראשונה גם מסע בשעות החושך. ה"סולאר אימפאלס" טס כ-26 שעות תודות לאנרגיה השמש שנאגרה בסוללות שלו במשך שעות היום, וללא דלק וזיהום. יוזמי הניסוי מקווים להוכיח כי ניתן להשתחרר מהתלות בדלק פחמני

אני שור ספרדי ואני אשפד אתכם

השבוע נפתח בספרד פסטיבל סן פרמין הכולל את ריצה השוורים המסורתית ברחובות פמפלונה. אלפים משתתפים בריצות בוקר לאורך מסלול של כ 850 מטר, המסתיים בכיכר המרכזית של העיר. לפעמים גם יוצא לשוורים לנצח. מדי שנה עשרות נפצעים, חלקם מנפילה על אבני הרחובות, וחלקם נרמסים או חוטפים את נחת קרנם של הבהמות.

מושחתים נמאסתם!

מאות אזרחי קניה הפגינו השבוע מול הפרלמנט בעיר הבירה ניירובי במחאה על תוספת המשכורת שהפוליטיקאים סדרו לעצמם. חברי הפרלמנט הקנייתי הם גם כך מהמחוקקים המתוגמלים ביותר בעולם, והחודש הם הצביעו בעד העלאה בשכרם. הצעד הזה עורר את זעמם של האזרחים, שרבים רואים בהם ממילא עצלנים, מושחתים וחמדנים.

תנשפי עמוק

הנסיכה ההולנדית קתרינה-אמליה, בתם של הנסיכה מקסימה ויורש העצר וילם אלכסנדר הביעה את תמיכתה הקולנית בנבחרת הלאומית לפני משחק חצי הגמר גביע העולם בין הולנד לאורוגוואי. מסתבר שקולות הוובוזלה של הנסיכה הקטנה עזרו לנבחרת הכתומה, שהעפילה בפעם השלישית בתולדותיה לגמר המונדיאל, ותתמודד מול נבחרת ספרד.

חג לו שמח

הדלאי לאמה, מנהיגה הרוחני הגולה של טיבט, חגג עם מאמיניו את יום הולדתו ה-75. הגשם הכבד במקום מושבו בדרמסאלה שבצפון הודו, לא הפריעו לקיים טקס תהלוכה וטקס תפילה מיוחדים.

איפה איפה העוגה?

גם הפנדות הענקיות המתגוררות בגן החיות בבייג'ינג חגגו השבוע יום הולדת. הן אמנם רק בנות שנתיים, אך זאת עדיין סיבה למסיבה. לכבוד המאורע המשמח, העניקו להן עובדי הגן עוגה עשויה מקרח ומפירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully