וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובד משרד החקלאות התיר שימוש בחומר מזיק

עובד המשרד נעצר בחשד שהנפיק לקבלנים ולחקלאים היתרים להשתמש בחומר שפוגע בשכבת האוזון. המשטרה חושדת, כי החומר נמכר בהמשך בשוק השחור במחיר שהוא פי שלושה ממחירו הרשמי

עובד משרד החקלאות נעצר הבוקר (חמישי) בחשד שניצל את מעמדו והרשאותיו למאגרי המידע ומחשב של המשרד והנפיק היתרים מזויפים לשימוש בחומר שפוגע בשכבת האוזון. המשטרה חושדת, כי הוא הנפיק את ההיתרים לשימוש בחומר מסוג מתיל ברומיד, לקבלני ביצוע ולחקלאים שאינם זכאים לקבל את החומר. עובד המשרד, תושב נתיבות בן 48, יובא בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בכפר סבא.

על סמך תלונת משרד החקלאות לחשד בזיוף היתרים, פתחה היחידה לחקירות הונאה שרון בחקירה ממנה עלה כי, על פי החשד הוצאו היתרים לשימוש בחומר בכמות של 67 טון. זאת מתוך הקצאה שנתית של 540 טון שהיתה בשנת 2009 לכל מדינת ישראל. בשנת 2010 ההקצאה עומדת על 290 טון. על פי החשד, לאחר שהוצא החומר במרמה הוא נמכר בשוק השחור במחיר של פי 3 ממחירו הרשמי.

מתיל ברומיד הוא חומר המיועד לחיטוי קרקע בחקלאות ומסייע בגידולי הקרקע, אולם בשל פגיעתו בסביבה, נאסר להשתמש בו ללא פיקוח. במרוצת השנים ניתנים פחות ופחות היתרים להשתמש בו, במטרה לחדול לחלוטין מהשימוש בו עד שנת 2011, בהתאם לתקנות מונטריאול שעליהן חתומה ישראל.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה למעצר העובד, כי החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש המשרד בשל חשד שהתגלה לזיוף. עם זאת, הנהלת משרד החקלאות מביעה אמון מלא בשאר עובדי המשרד וביושרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully