וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לגייטס: נדרוש ערבויות במו"מ המדיני

בפגישתו עם שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס, אמר ראש הממשלה נתניהו כי בשיחות עתידיות עם הפלסטינים, תדרוש ישראל ערבויות למניעת הברחות נשק למדינה הפלסטינית

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס והעלה בפניו את הסוגיות הביטחוניות שישראל מעוניינת לדון בהן במסגרת המשא ומתן המדיני. גורמים מדיניים בפמליית ראש הממשלה אמרו, כי נתניהו אמר לגייטס כי במסגרת השיחות שיתקיימו בעתיד עם הפלסטינים, ישראל תדרוש ערבויות לכך שהמדינה הפלסטינית לא תוכל להבריח נשק כבד, ובעיקר טילים.

הגורמים ציינו, כי נתניהו הביע את חששו כי נסיגה אמריקאית מעירק תחשוף את ישראל לאיום. הם הוסיפו, כי נתניהו דן עם שר ההגנה באפשרות שישראל תרכוש אמצעי הגנה בכדי לשמור על היתרון האסטרטגי שלה במזרח התיכון.

הפגישה נערכה לפני טיסת נתניהו מוושינגטון לניו יורק, לפגישתו עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. מוקדם יותר אמר בכיר ישראלי, כי הממשל האמריקאי הביע נכונות לשתף פעולה עם ישראל בפרויקטים של אנרגיה גרעינית לצורכי שלום.

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה, כי ישראל מוכנה לנקוט בצעדים נוספים על מנת להקל על תנועת הפלסטינים בגדה המערבית וזאת במטרה לגרום ליו"ר הרשות הפלסטינית להסכים לשיחות שלום ישירות. בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית ABCהתחמק נתניהו מלענות על השאלה האם הוא מוכן להאריך את הקפאת הבנייה בגדה לאחר פקיעתה בסוף ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully